لیزر درمانی حذف دائم موها را تضمین نمی کند. برخی موها در مقابل لیزر مقاوم تر هستند و پس از درمان هم می توانند مجددا رشد کنند، اما موی مجدد رشد کرده نازک تر و روشن تر خواهد بود.

رایج ترین عوارض لیرز موهای زائد

رایج ترین عوارض جانبی مربوط به لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پوست: ناراحتی موقت، قرمزی و التهاب ممکن است پس از هر جلسه لیزر درمانی مشاهده شوند. اما هر یک از این علائم طی چند ساعت برطرف می شوند.
  • تغییر در رنگدانه ها: لیزر ممکن است پوست منطقه لیزر شده را به طور موقت تیره یا روشن سازد. این عارضه در درجه اول بر روی افراد دارای پوست تیره تاثیر می گذارد و پوست را کمی روشن می کند، به ویژه اگر فرایند لیزر درمانی به درستی انجام نشود.

به ندرت پیش آمده که لیزر موهای زائد باعث تاول زدن، پوسته پوسته شدن، زخم و یا تغییرات دیگر در بافت پوست شود. سفید شدن بخش درمان شده یا رشد غیر معمول مو از دیگر مشکلات غیر معمول است که ممکن است رخ دهند.

لیزر موهای زائد به دلیل آسیب هایی که ممکن است به چشم برسد، برای پلک ها و اطراف چشم ها به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

چگونه برای لیزر درمانی آماده شوید؟

اگر علاقمند به استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد هستید پزشکی را انتخاب کنید که در زمینه لیزر درمانی و جراحی های زیبایی دارای تجربه و مدرک معتبر است. اگر دستیار پزشک قرار است فرایند لیزر درمانی را انجام دهد اطمینان حاصل کنید که فرایند توسط یک متخصص نظارت شود. به علاوه در مورد سالن، امکانات آن و پرسنل پزشکی و غیرپزشکی آن اطلاعات کامل کسب کنید.

قبل از شروع درمان یک جلسه مشاوره با پزشک خواهید داشت. پزشک از این جلسه برای موارد زیر استفاده خواهد کرد:

  • بررسی سابقه پزشکی، از جمله داروهایی که مصرف می کنید.
  • در مورد خطرات، مزایا و انتظارات شما از لیزر – آنچه لیزر می تواند انجام دهد و آنچه برای تکنولوژی لیزر غیرممکن است – صحبت خواهد کرد.
  • تصاویری از بخش تحت درمان گرفته می شود تا مقایسه ای برای قبل و بعد از درمان انجام شود.

در این جلسه به علاوه در مورد هزینه های لیزر صحبت می شود و جلسات منظم لیزر درمانی برنامه ریزی خواهند شد. پزشک نکاتی را برای آمادگی برای هر جلسه گوشزد خواهد کرد، از جمله نکات زیر که باید به یاد داشته باشید:

  • در معرض نو ر خورشید قرار نگیرید نور خورشید خطر بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد، عوارضی مانند روشن شدن پوست. اگر در معرض نور خوشید قرار گرفته اید یا از دستگاه های سوالار استفاده کرده اید، مدتی صبر کنید تا تاثیر آنها از بین برود. برخی پزشک ها توصیه می کنند تا ۶ هفته قبل از انجام لیزر درمانی در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  • از انجام اپیلاسیون و استفاده از وکس و نخ اصلاح و الکترولیز اجتناب کنید. این روش ها فولیکول مو را به طور موقت از بین می برند و با فرایند لیزر درمانی تداخل پیدا می کنند.

در فاصله بین هر جلسه می توانید از تیغ برای اصلاح موهای زائد خود استفاده کنید. در واقع اصلاح با تیغ قبل از هر جلسه توصیه می شود تا لیزر موهای روی پوست را هدف قرار ندهد، زیرا در این صورت باعث سوختگی پوست می شود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران