بهترين روش براي پيشگيري از عفونت واژن (واژينوز باكتريال) هنوز مشخص نشده است. اما آنچه مسلم است، اينست كه واژينوز باكتريال ناشي از داشتن يك شريك جنسي جديد يا شركاي جنسي متعدد است. بروز چنين مشكلي در زناني كه تابحال روابط جنسي نداشته اند، بسيار به ندرت ديده شده است. عمومي ترين و ابتدايي ترين روش پيشگيري از واژينوز باكتريال شامل استفاده از كاندوم، محدود كردن شركاي جنسي، پرهيز از دوش واژينال و مصرف قرص هاي تجويز شده جهت درمان اين بيماري است.

 

عفونت قارچي يا عفونت مخمري را به راحتي ميتوان با انجام اقدامات زير پيشگيري كرد:

-    ناحيه تناسلي را بويژه پس از استحمام خشك نگه داريد.

-    ناحيه تناسلي را از جلو به عقب با دستمال توالت خشك كنيد.

-    از لباس زيرهاي گشاد و نخي استفاده كنيد.

-    مايوي مرطوب خود را پس از شنا تعويض نماييد.

-    از پوشيدن شلوار جين  يا جوراب شلواري تنگ اجتناب كنيد.

-    در صورتيكه باردار هستيد و علائم مربوط به عفونت قارچي را تجربه ميكنيد، فورا به پزشك مراجعه كنيد.

-    از مصرف محرك هاي شيميايي مانند تامپون و نوار بهداشتي هاي معطر (گند زدا) خودداري كنيد. از دوش هاي واژينال يا محصولات بهداشتي زنانه استفاده نكنيد؛ بطور منظم حمام كردن جهت پاكسازي واژن كافيست.

 

از بروز تريكوموناسيس (تريكومونياز) نيز ميتوان جلوگيري كرد. چنانچه وجود عفونت تريكوموناسيس در شما تشخيص داده شده است، بايد وجود آن در شريك جنسيتان نيز بررسي شود؛ زيرا احتمال ابتلا به ساير بيماري هاي منتقله از راه جنسي در وي وجود دارد و ممكن است در صورت عدم درمان مجددا به شما منتقل شود. رابطه جنسي سالم با كاندوم و مشورت با يك متخصص درخصوص بيماري هاي مقاربتي به كاهش ميزان عفونت و عود مجدد آن كمك خواهد كرد.

 

در صورت تشخيص و درمان درست و اصولي، انواع مختلف واژينيت (عفونت واژن) به خوبي درمان ميشوند. در صورتيكه علائم و نشانه ها از بين نرفت، بايد مجددا به پزشك مراجعه كنيد.

 

واژينوز باكتريال ناشي از بيماري التهابي لگن است كه ميتواند منجربه ناباروري و بارداري خارج از رحم (حاملگي نابجا) شود. واژينوز باكتريال همچنين منجربه مشكلات مربوط به بارداري مانند زايمان زودرس و كمبود وزن مادرزادي ميشود. در صورتيكه باردار هستيد، پزشك مرتبا وضعيتتان را بررسي خواهد كرد. همچنين ممكن است واژينوز باكتريال، شما را در معرض خطر ابتلا به سوزاك و ايدز قرار دهد.

 

تريكوموناسيس نيز خطر انتقال ايدز را افزايش ميدهد و منجربه كمبود وزن مادرزادي ميشود.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران