آیا میخواهید خطر ابتلا به حمله و یا سکته قلبی را کاهش دهید ؟گاهش اوقات تغییری کوچک در سبک زندگی‌تان میتواند سلامتی قلبتان را تضمین نماید .این روش‌ها را امتحان کنید :

1.روزانه کمی ورزش کنید 
انجام تمارین ورزشی متناسب و متعادل  میتواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان 30 تا 50 درصد کاهش دهد .سعی کنی پنج روز در هفته به مدت نیم ساعت به گونه‌ای ورزش کنید که تپش قلبتان کمی بیشتر شود .قدم زدن و یا شنا هم میتوانند گزینه های خوبی برای شما باشند .در دو روز باقی‌مانده هفته هم میتوانید وزنه برداری را امتحان کنید .

2.به صورتی منطقی وزن خود را کاهش دهید 
در صورتی که چاق هستید و یا اضافه وزن دارید ،باید لاغر شوید تا احتمال ابتلا به مشکلات قلبی از بین برود .در صورتی که 5 تا 10 درصد از وزن خود را کاهش دهید ،میزان کلسترول خونتان بهبود یافته  و فشار خون و سطح قند خون هم کم می‌شود .

3.مواد غذایی متناسبی مصرف کنید 
اگر رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید ،میتوانید احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان 25 درصد کاهش دهید .بشقاب خود را با انواع میوه‌ها  و سبزیجات ،غلات کامل ،ماهی  و گوشت بدون چربی پر کنید و از غذاهای فراوری شده و یا آماده که سرشار از نمک  و نگهدارنده ها هستند دوری کنید .

4.کمی شکلات مصرف کنید 
مطالعات زیادی نشان میدهند که مصرف شکلات بیش از یک بار در هفته میتواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان 40 درصد  و سکته قلبی را به میزان 30 درصد کاهش دهد .بهتر است شکلات تلخ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که حدود 70 درصد محتویات کاکائو هستند .این مواد به سلامت بهتری قلبتان کمک میکنند .بهتر است میزان مصرف شکلات خود را کم کنید تا از اضافه وزن و آسیب قلبتان جلوگیری کنید .

5.سیگار نکشید 
سیگار کشیدن به میزان زیادی میتواند احتمال ابتلا به حملات قلبی و سکته قلبی را افزایش دهد بنابراین در خصوص روش‌های ترک سیگار با پزشکتان مشورت کنید .در این صورت به دوستان و اعضای خانواده خود هم کمک بسیاری میکنید زیرا دود ناشی از سیگار برای سلامتی آن‌ها نیز مضر است .

6.به علایم خود توجه نمایید 
بهتر است علائمتان را جدی بگیرید  و در صورتی که مواردی غیر معمول را تجربه کردید به پزشکتان اطلاع دهید مانند تنگی نفس ،تغییر ریتم قلبی ،خستگی شدید .همچننی درد فک پایین  و یا پشت ،تهوع  و یا استفراغ  و یا علایم شبه انفولانزا هم میتوانند خطرناک باشند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران