لیزر موهای زائد یک از روش‌هایی است که خانمها و آقایان برای رفع موهای زائد خود انتخاب میکنند و نتایج قابل قبولی هم از آن میگیرند ولی این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد میتواند با خطراتی همراه باشد و به همین دلیل باید پیش از مراجعه، اطلاعات کافی در زمینه انواع لیزرها، عوارض جانبی ممکن و موارد مشابه جمع‌آوری کنید و آماده شوید.
همچنین نتایج حاصل از لیزر موهای زائد برای همه افراد یکی نیست و بهتر است کمی در این زمینه احتیاط کنید. حتما پیش از لیزر موهای زائد با یک متخصص مشورت نمایید و پس از آن میتوانید خود را برای لیزر موهای زائد آماده کنید.

درصورتی که به توصیه‌های ذیل عمل نمایید میتوانید به این نتایج دست یابید:

  • جلوگیری از بروز عوارض جانبی محتمل
  • بهبود نتایج حاصل از لیزر موها
  • کاهش زمان لیزر درمانی
  • کاهش نارحتی و درد درحین درمان

۴ تا ۵ هفته پیش از لیزر موهای زائد

در صورتی که لیزر را برای رفع موهای زائد خود انتخاب کرده اید و همچنین مرکز مربوطه را تعیین نموده‌اید، متخصص مربوطه دستوراتی اولیه به شما میدهد تا وضعیت پوست و موی شما مناسب لیزر موهای زائد شود .این روند میتواند چندین هفته پیش از لیزر موهای زائد آغاز شود.
بهتر است در این مدت از رفع موهای زائد خود با اپیلاسیون، موچین و کرمهای موبر بپرهیزید تا روند لیزر درمانی به صورتی اثر‌بخش و کامل انجام گیرد. پرتوهای لیزر به ملانین موجود در پوست و مو جذب می‌شوند بنابراین در صورتی که شما از کرمهای برنزه کننده استفاده میکنید یا پوستتان را تیره کرده‌اید، باید صبر کنید تا پوستتان به رنگ نرمال خود باز گردد. همچنین حتماً از کرم ضد آفتاب در این مدت استفاده کنید تا پوستتان آفتاب سوختگی پیدا نکند. افتاب سوختگی و قرمزی پوست میتواند نحوه عمل‌کرد لیزر را تغییر دهد و نتایج نامطلوبی را به بار آورد.

۲۴ ساعت پیش از لیزر موهای زائد

معمولاً توصیه می‌شود که یک روز پیش از لیزر، موهای زائد توسط شیو رفع شوند و در صورتی که شما خودتان این کار را انجام ندهید، متخصص مربوطه موهای ناحیه درمانی را شیو خواهد کرد. این کار باعث می‌شود تا لیزر موهای زائد با سرعت بیشتر و درد و ناراحتی کمتری صورت گیرد.
اگر موهای ناحیه درمانی خیلی بلند و یا زیاد باشند، لیزر خود موها و فولیکول را مورد هدف قرار داده و منجر به بروز سوختگی بر روی پوست می‌شود.

روز لیزر موهای زائد

بهتر است فرد در روز لیزر درمانی از لوسیون و آرایش و کرم بروی ناحیه درمانی استفاده نکند. وجود هر ماده‌ای بر روی پوست باعث می‌شود تا تداخلی در لیزر موهای زائد ایجاد شود و اثر بخشی آن کاهش یابد.
همچنین این امکان وجود دارد که از کرمهای بی حسی برای مراجعین استفاده می‌شود و این در صورتی است که فرد نسبت به درد حساس باشد. اگر کرمهای بی حسی نتوانند به خوبی درد فرد را کاهش دهند، از مسکن های درد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیش از لیزر استفاده می‌شود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران