میزان مصرف نمک بیشتر ما انسان‌ها بیش از محدوده‌ای است که بدنمان واقعاً به آن احتیاج دارد .انجمن قلب آمریکا  و دولت آن پیشنهاد میکند که روزانه به میزان 1500 تا 2300 میلی گرم نمک مصرف کنید .اگر میخواهید میزان نمک مصرفی تان را کاهش دهید ،باید تغییرات بیشتری در غذاهای خود بوجود اورید .
به آنچه که میخورید توجه کنید .شاید تشخیص غذاهای پر نمک خیلی هم کار ساده‌ای نباشد و شما را شوکه کند .در این پست به غذاهایی  می‌پردازیم که اصلاً در گروه غذاهای پر نمک شما قرار نمی‌گیرند ولی متأسفانه نمک زیادی را شامل می‌شوند :

1.شام های یخ زده 
مصرف این غذاها آسان و سریع است ولی سرشار از نمک است .بسته های گوشت بوقلمون  و مواد اضافی آن حاوی 787 میلی گرم سدیم است . شما میتوانید از نوع ساده‌تری از این غذاها مصرف کنید که نمک کمتری دارد .بهتر است بر چسب روی آن را با دقت بخوانید .شاید واژه سبک‌تر در این بخش به چربی کمتر اشاره داشته باشد نه نمک .

2.گیاهان گندمی یا سرئال های آماده 
بهتر است پیش از مصرف این مواد غذایی ،نگاهی به بر چسب آن‌ها بیندازید .تعدادی از آن‌ها بیش از 250 میلی گرم سدیم دارند .
برنج بخار پز و گندم نمکی ندارند .میتوانید نیمی از غلات را با این مواد ترکیب نمایید  و یا به دنبال شرکت هایی بگردید که انواع کم نمک این محصولات را تولید میکنند 

3.عصاره سبزیجات 
این مواد به شما کمک میکنند تا روزانه 2 تا 2.5 فنجان از سبزیجات مصرف کنید ولی ممکن است نمک خیلی زیادی داشته باشند .یک لیوان از کوکتیل عصاره سبزیجات حاوی 479 میلی گرم سدیم است .بهتر است انواع کم نمک تر را انتخاب کنید .
4.سبزیجات موجود در قوطی ها 
این سبزیجات معمولاً به مواد نگهدارنده و سس ها و نمک اضافه و چاشنی ها همراه هستند .یک فنجان از ذرت کرمی حاوی 730 میلی گرم نمک است .
بهتر است این مواد را پیش از مصرف به خوبی بشویید  و یا به دنبال انواعی بگردید که میزان خیلی کمی از سدیم دارند .

5.کالباس بسته بندی شده 
اگر نگاهی به میزان نمک موجود در این بسته ها بیندازید ،مسلما مصرف آن‌ها را قطع می‌کنید .دو تکه از کالباس تهیه شده از گوشت گاو و یا موارد دیگر حاوی 365 میلی گرم نمک است .

6.سوپ 
سوپ غذایی دلپذیر و مطبوع در هوای سرد است ولی ممکن است نمک خیلی زیادی داشته باشد .یک فنجان رشته فرنگی با مرغ که از قوطی خارج شده است ،حاوی 744 میلی گرم سدیم است .
یهتر است پیش از مصرف برچسب روی این قوطی ها را به خوبی بخوانید و انواع غیر شور را انتخاب نمایید .انواعی وجود دارند که 25 درصد کمتر نمک دارند .

7.ترشی جات و طعم دهنده ها 
ممکن است بعضی از انواع مورد علاقه شما حاوی میزان خیلی زیادی نمک باشند .یک قاشق غذاخوری از سس آب نمک میتواند حاوی 690 میلی گرم از نمک باشد .همان مقدار سس سویا هم میتواند حاوی 1024 میلی گرم نمک باشد .
حتی سس سویا با نمک کمتر هم برای سلامتی شما ضرر دارد پس بهتر است خیلی کم از آن استفاده کنید .میتوانید از عصاره لیمو و سرکه به منظور طعم دهی به غذایتان مصرف کنید  زیرا نمک کمتری دارند .عصره پرتقال و اناناس هم جایگزین خوبی برای سس گوشت میباشند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران