همه افراد تلاش می کنند که پوستی خوب داشته باشند و ازمحصولات زیبایی زیادی برای مراقبت ازپوست خود استفاده می کنند.  اما شاید چند نکته را فراموش کرده باشید.  آیا شما هم این عادات بد را دارید؟


    اخم کردن:  ناراحتی موجب می شود که افراد اخم کنند لبها جمع می شود و صورت درهم است و دراین حالت صورت دارای خطوط اخم می شود.  
اگرمی خواهید صورت شما شادتربنظربرسد، سعی کنید گوش های خود را بدون دست زدن به آنها عقب ببرید. این تمرین کمک می کند که صورت شما شادتربنظربرسد.

 

    مصرف ضد آفتاب:  90% ازچین و چروک های صورت به علت قرارگرفتن درمعرض نورخورشید ایجاد شده و موجب پیری پوست می شوند.  تنها 10% ازچین و چروک ها ژنتیکی هستند.  ازضد آفتاب حتی درروزهای ابری استفاده کنید .  هنگام انجام کارهایی مانند رانندگی یا پیاده روی یا هرکاردیگری که نیازبه خارج شدن ازخانه دارد، ازضد آفتاب استفاده کنید.  
نورخورشید دارای اشعه های  UVA و UVB است که هردوسرطان زا است اما کرم های ضد آفتاب  ازپوست شما درمقابل این دو اشعه محافظت می کنند.

 

    مصرف شکر:  مصرف بیش ازحد شکرموجب می شود روند پیری پوست سرعت بیشتری بگیرد.  شکربه کلاژن و الاستین که هردو مورد نیازپوست هستند حمله کرده و آنها را ازبین می برد.  
پوست باید شفاف والاستیک باشد و درغیراین صورت آویزان شده و پرازچین و چروک می شود.  به همین دلیل بهتراست عادات غذایی خود را تغییردهید.  
مصرف میوه ها و سبزیجات و چربی های خوب مانند چربی ماهی سالمون  موجب می شود که پوست جوانترشده و  دیرترچروک بشود.

 

    خواب کافی:  درهنگام خواب پوست ترمیم می شود.  کم خوابیدن باعث می شود که پوست فرصت کافی برای ترمیم نداشته باشد.  پوست افرادی که کم می خوابند دارای خطوط ریزمی شودو قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد. 
همه افراد نیازبه خواب کافی دارند بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیازدارند.  اگردیرترازساعت معمول بخوابید،   درطول روز صورتی پف کرده، شل وگود رفته خواهید داشت.  

 

    کشیدن سیگار:  هنگام کشیدن سیگارلبها جمع می شود و با بالارفتن دود چشم ها نیزجمع می شوند و این حالت چشم باعث بوجود آمدن چروک هایی معروف به چروک پای کلاغ درکناره بیرونی چشم می شود.  
علاوه براین سیگارکشیدن احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.  پوست زرد رنگ می شود وزخم ها ازجمله آکنه دیرتربهبود پیدا کرده و یا عفونت می کنند.  
بهترین راه برای حل این معضل ترک سیگاراست.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران