هنگامی که پوست بیش ازحد درمعرض نورخورشید وآلودگی محیط زیست قرارمی گیرد و همچنین مشکلاتی مانند بیماری ها، خشکی پوست، استرس، سبک نادرست زندگی، استفاده ازمحصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات شیمیایی درطولانی مدت موجب تیرگی پوست می شود.
 

بسیاری افراد برای داشتن پوستی صاف و روشن بسختی تلاش می کنند.  بازارفروش کرم های روشن کننده پوست و لوسیون های آبرسان گرم است.  اما این محصولات شیمیایی درنهایت برای پوست مضرهستند و علیرغم قیمت بالا به پوست آسیب می رسانند. 

استفاده ازدرمان های طبیعی علاوه برصرفه جویی درزمان و پول تأثیرزیادی برروشن شدن پوست می گذارد.

 

دراینجا 10 روش طبیعی برای روشن شدن پوست به شما ارائه می دهیم: 

     ماست 
ماست دارای مواد مغذی بسیاری است که برای پوست مفید است.  همچنین حاوی اسید لاکتیک است که دارای خواص سفید کنندگی است. 
روش های زیربرای انواع پوست مناسب هستند:

•    ماست ساده را به آرامی به مدت چند دقیقه بر روی پوست مالش دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.  این کاررا یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.  پس ازآن متوجه تغییرات قابل توجه در چهره خود خواهید شد.
•    مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک و نیم قاشق غذاخوری عسل به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی صورت و گردن خود بگذارید.  سپس آن را با آب بشویید.  انجام روزانه این کاربه روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.
•    کمی آب لیمو و بلغورجو دوسر را به ماست اضافه کنید تا خمیر سفتی درست شود.  سپس این ماسک  را بصورت بمالید.  این ماسک به انعطاف پذیری و مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک خواهد کرد.

 
   
 پرتقال

پرتقال دارای مقدارزیادی ویتامین  C است که ماده مهمی درمراقبت ازپوست است و دارای خواص روشن کنندگی است.  مصرف منظم آب پرتقال تازه به بهبود بافت کلی پوست کمک می کند.  پرتقال را با دوروش زیربرای روشن شدن پوست استفاده کنید:
•     دو قاشق غذاخوری آب پرتقال و کمی زردچوبه را مخلوط کنید و آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. همچنین می توانید آن را بر روی دست و پای خود نیزبمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه بشویید.
•    پوست خشک شده پرتقال را پودرکنید سپس مخلوط یک قاشق غذاخوری پوست پودرپرتقال را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده  به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست گذاشته وپس ازآن با آب بشویید.  این ماسک به برطرف شدن لکه های صورت کمک خواهد کرد.  ازاین ماسک یک یا دو باردرهفته استفاده کنید.

   

    آرد نخود
آرد نخود یکی ازبهترین مواد برای روشن شدن پوست است.  این ماده حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سالم نگه داشتن پوست کمک می کند زیرا چربی اضافی پوست را ازبین می برد و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می کند.
•    آرد نخود را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیرسفتی بدست بیاید.  این خمیررا برروی صورت ،  دستها و پاهای خود بمالید و پس ازخشک شدن بشویید.

 

     عسل 
عسل به سفیدی و رطوبت پوست کمک می کند.  همچنین دارای خواص ضد باکتری است که به ازبین رفتن لکه های ناشی ازبالارفتن سن و جای جوش کمک می کند.
•    عسل خالص را به صورت خود مالیده و پس ازچند دقیقه با آب ولرم بشویید.  این روش به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده و پوست شما را روشنترخواهد کرد.  
•    برای تهیه ماسک روشن کننده پوست یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیرخشک ونصف قاشق چای خوری روغن بادام  را خوب مخلوط کرده و به آرامی بر روی پوست بمالید و پس از  10تا 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

     لیمو
 میزان بالای ویتامین C و اسیدی بودن لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای پوست عمل می کند و پوست را به تولید سلول های جدید تشویق می کند.   همچنین  لیموآنتی اکسیدانی است که برای رنگ پوست بسیار مؤثراست.
•    یک گلوله پنبه را درآب لیمو تازه فشرده وآن را به طورمستقیم بمدت حداقل  یک ساعت یکباردرروزبرروی صورت خود بگذارید و پس ازآن با آب بشویید.  این درمان ساده مطمئنا رنگ پوست شما را روشن کرده و به برطرف شدن جای زخم صورت کمک می کند.
•    مخلوط سه قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری زردچوبه را به مدت نیم ساعت یکباردرروزبر روی پوست گذاشته و سپس با آب بشویید.
•    یک قاشق چای خوری از آب لیمو، شیر خشک و عسل را مخلوط کرده و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.  

 

توجه: درهنگام استفاده از این ماسک ها مطمئن شوید که هیچ زخم بازی برروی پوست شما وجود ندارد.  اسیدی بودن آب لیمو می تواند باعث درد و سوزش زخم های باز بشود.  همچنین آب لیمو ممکن است مناسب پوست های حساس نباشد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران