مطالعات جدید نشان میدهند که دو روش درمانی مکمل با نامهای طب سوزنی  و روش الکساندرایت میتوانند به بهبود گردن درد های مزمن کمک کنند .
در هر دو روش درمانی به بیماران آموزش داده می‌شود که استرس خود را کاهش دهند  و در کنار آن بتوانند نحوه نشستن   و ایستادن  و تعادل خود را بهبود بخشند .این روش‌ها در مقایسه با روش‌های درمانی فیزیکی  و سنتی توانستند در طی 12 ماه گردن درد این بیماران را کاهش دهد .
معمولاً  به سختی میتواند روشی یافت که در طولانی  مدت  درد های مزمن را بهبود بخشد .ولی هر دو روش یاد شده به خوبی به بیماران در جهت کاهش درد کمک کردند .
بیماران در هر دو متد روش‌هایی را اموختند که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد .
آن‌ها میتوانستند تغییراتی در نحوه سازگاری خود با روش درمانی ایجاد کنند که التبه شامل دارو درمانی نمیشد و روشی را برای کاهش درد بیابند که به معنای واقعی زندگی آن‌ها را تغییر میدهد .
در طی طب سوزنی ،سوزنهای نازکی در بخش‌های خاصی از بدن فرو برده می‌شود تا درد را کاهش دهد .تکنیک الکساندرایت هم نوعی فرایند آموزشی است که در آن به فرد نحوه پیشگیری از تنش‌های عضلانی  و ذهنی  و بهبود تعادل طبیعی آموزش داده می‌شود .این کار باعث می‌شود تا درد در طی فعالیت‌های روزمره کاهش یابد .
در این دو روش اصلاً از دارو استفاد نمیشود و تعاملاتی فراهم می‌شود که فرد به کمک آن‌ها تا مدت زیادی گردن درد را تجربه نخواهد کرد .
اگر شما نمیخواهید دارو مصرف کنید و از نتیجه حاصل از روش‌های درمانی سنتی هم ناامید شده‌اید  و البته روشی را میخواهید که بهبود طولانی مدت را شامل شود ،ما به شما طب سوزنی  و روش الکساندرایت را پیشنهاد میکنیم .
در این مطالعات محققان از 500 بیماری استفاده کردند که مبتلا به گردن درد بودند  و آن‌ها را به سه گروه تقسیم کردند و در هر گروه از یک روش درمانی متمایز استفاده نمودند .در گروه اول از دارودرمانی و درمانهای معمول فیزیکی استفاده شد .در گروه دوم و سوم  از 12 جلسه طب سوزنی  یا 20 جلسه الکساندرایت استفاده شد .
نتایج بدست آمده  از پرسشنامه ها نشان میدهند که دو روش یاد شده  در مقایسه با مسکن ها  و یا توان بخشی فیزیکی تأثیر خیلی بهتری در کاهش درد های مزمن دارند .هیچ کدام از این دو روش به نسبت دیگری مزیتی نداشته و همچنین با عوارض جانبی همراه نمیباشد .
ممکن است هزینه درمانی این دو روش کمی بالا باشد زیرا توسط بیمه تقبل نمیشود ولی ارزش امتحان را دارد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران