خطرات صرع در دوران بارداری
زنانی که مبتلا به صرع هستند و باردار می شوند، در معرض خطراتی هستند که مربوط به پیامدهای صرع می باشند. این پیامدها عبارتند از: 
•    خونریزی واژینال
•    احتمال تکرار بیشتر تشنج ها
•    پره اکلامپسی ( یک بیماری در دوران بارداری است که ترکیبی از فشار خون بالا و وجود پروتئین در دارار می باشد که پس از هفته بیستم بارداری بروز می کند.)
•    جدایی جفت ( جفت اندامی است که در دوران بارداری جنین را تغذیه می کند) از رحم
•    بارداری بر روی هر زنی تاثیر می گذارد به ویژه کسانی که مبتلا به صرع هستند. برخی از زنان در دوران بارداری کمتر دچار تشنج می شوند. 
آیا خطری برای نوزاد وجود دارد؟ 
بیش از 90 درصد زنانی که مبتلا به صرع هستند، نوزادان سالم و طبیعی به دنیا می آورند. اما خطراتی نیز وجود دارد. مادرانی که مبتلا به صرع هستند، نوزادان آنها ممکن است دچار مشکلاتی شوند که عبارتند از: 
•    نوزاد مرده یا نارس به دنیا آوردن 
•    ابتلا به اختلالات تشنج با افزایش سن نوزاد 
•    تاخیر در رشد 
•    بروز مشکلات خونریزی پس از تولد در نوزاد 
•    نقص در زمان تولد که به دلیل مصرف داروها توسط مادر بروز می کند. به هر حال رعایت توصیه های پزشک در دوران بارداری و مصرف به موقع داروها بسیار مهم است. خطر مصرف نکردن داروها برای مادر و نوزاد خیلی بیشتر است. این خطرات عبارتند از آسیب های جسمی، تاخیر در رشد و حتی مرگ ناشی از تشنج. 
برای محافظت از مادر و نوزاد چه باید کرد؟ 
مصرف داروهای ضدتشنج طبق دستورات پزشک بسیار مهم است. اگر به مدت 2 سال یا بیشتر دچار تشنج نشده اید، پزشک از شما می خواهد به تدریج مصرف این دارو را قبل از بارداری یا در زمان بارداری متوقف کنید. به هرحال مصرف داروهای صرع را نباید بدون مشورت پزشک متوقف کنید. 
مانند تمام خانم های باردار، مصرف مکمل ها و ویتامین های دوران بارداری و اسید فولیک بسیار مهم است زیرا از هر گونه نقائص در هنگام تولد جلوگیری می کند. مصرف این ویتامین ها را قبل از بارداری شروع کنید تا بیشترین سود را دریافت کنید. داروهای ضد تشنج بر روی چگونگی جذب فولیک اسید بر روی بدن تاثیر می گذارند، به همین دلیل پزشک ویتامین هایی برای دوران بارداری تجویز خواهد کرد که دارای فولیک اسید بالاتری است. اگر هرگونه سابقه نقص نخاعی یا مغزی در خانواده خود دارید، به پزشک اطلاع دهید. یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی و ورزش منظم نیز از جمله مواردی هستند که یک بارداری سالم و ایمن را برای شما فراهم می کنند. 
در دوران بارداری بهتر است به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. پزشک نیز آزمایشات مکرر خون انجام خواهد داد تا از میزان داروهای ضد تشنج دریافتی اطمینان حاصل کند. خیلی وقت ها پزشک میزان مصرف دارو را در دوران بارداری تغییر می دهد. به علاوه انجام سونوگرافی های منظم نیز توصیه می شوند. 
به علاوه آزمایش آمینوسنتز نیز انجام می شود. در این آزمایش مقدار کمی از مایع رحم خارج می شود. این مایع در مورد سلامت مادر و جنین به پزشک اطلاعاتی می دهد. تمام این اقدامات احتیاطی به پزشک کمک می کنند تا بارداری و رشد جنین را کنترل کند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران