... ادامه مطلب قبلی

 

2-    رشد سینه

اولین نشانه های بلوغ در دختران، رشد سینه ها محسوب میگردد. این امر در برخی دختران پیش از سن 9 سالگی و در برخی دیگر پس از این سن رخ میدهد.

در این مرحله باید به فرزند خود، بستن سینه بند را آموزش دهید. برای او سینه بندهای ساده، نرم و بدون فنر تهیه کنید. در این زمان دختران نیاز به راهنمایی دارند؛ بنابراین لازم است مادر یا خواهر بزرگترش در این خصوص با او مشورت کنند. این امر میتواند اعتماد به نفس او را حین بستن و پوشیدن سینه بند افزایش دهد.

 

3-    افزایش مو

با وجودیکه در بسیاری از دختران، رشد سینه اولین نشانه بلوغ محسوب میشود، در برخی دیگر رشد موهای ناحیه تناسلی اولین نشانه است. افزایش حجم مو در دست و پا، ناحیه زیر بغل و اطراف ناحیه تناسلی در اوایل دوران بلوغ اتفاق می افتد.

در خصوص نحوه تراشیدن موهای زائد با آنها مشورت کنید. برخی دختران نیاز دارند چگونگی تراشیدن موهای زائد را از نزدیک ببینند تا با آسودگی خاطر این کار را انجام دهند. 

 

4-    اولین دوره قاعدگی

در بسیاری از دختران بلافاصله پس از رشد سینه ها، اولین قاعدگی رخ میدهد. سن قاعدگی معمولا بین 12 تا 13 سالگی است، اما ممکن است دیرتر یا زودتر از این سن نیز آغاز شود. در طول قاعدگی، 2 الی 3 روز خونریزی سنگین تر و 2 الی 4 روز سبکتر است.

قاعدگی اتفاقی است که در همه دختران بروز پیدا میکند، بنابراین سعی کنید در این خصوص با او صحبت کرده و آموزش های لازم را انتقال دهید.

در طول این دوران دختران باید از نوار بهداشتی استفاده کنند. از قبل نوار بهداشتی را خریداری کنید و نحوه استفاده و نصب آنرا به وی آموزش دهید. همیشه از به همراه داشتن نوار بهداشتی اضافه جهت استفاده در مدرسه اطمینان حاصل کنید تا چنانچه دخترتان بطور ناگهانی در مدرسه پریود شد، مضطرب و دستپاچه نشود.

 

ادامه مطلب ...

 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران