پیری روندی طبیعی و نرمال  است که بسیاری از افراد برای کاهش سرعت آن هزینه زیادی می پردازند و جراحی های بسیاری انجام میدهند .ولی بهتر است بدانید که رژیم غذایی و سبک زندگی یک فرد تأثیر خیلی زیادی بر پوست وی داشته و میتوان با مصرف مواد غذایی مناسب احتمال پیری  پوست را به حداقل رساند .
در این پست به مواد غذایی اشاره میکنیم که برای پوست شما مفید هستند و شما را جوان میکنند :

1.انگور 
انگور حاوی رسوراتول است که خاصیت ضد التهابی  و ضد انعقاد دارد و به بهبود و ترمیم بافت های سلولی کمک میکند .منیزیم و ویتامین ث موجود در آن هم از پوست در برابر اشعه ماورابنفش حفاظت میکنند  و انتی اکسیدان ها هم با رادیکالهای آزاد مبارزه میکنند .

2.کیوی 
انتی اکسیدانهای موجود در کیوی میتواند پوست را سفت و محکم حفظ نماید و از بروز چین و چروک جلوگیری نماید .ویتامین های ای و ث هم نوعی انتی اکسیدان هستند که از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محافظت میکنند .اکسیداسیون ناشی از حساسیت به نور و قرار گیری در معرض پرتوهای مضر ماورابنفش به حداقل میرسد و به همین دلیل زیبایی پوست بیشتر خواهد شد .

3.انار 
انار سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر  و ریبوفلاوین و موارد مشابه میباشد  و به زیبایی هر چه بیشتر پوست کمک میکند .مصرف عصاره آن باعث تغذیه سلولها می‌شود  و پس از آن کلاژن ترشح می‌شود .در نهایت پوست سفت تر  و انعطاف پذیر تر خواهد شد .عصاره این میوه عمل‌کرد سلولهای پوستی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد .

4.هندوانه 
هندوانه حاوی انواع ویتامین های مهم است  و ارزش غذایی بالایی دارد  و از پیری و بروز چروک های پوستی پیشگیری میکند .دانه های آن  حاوی ویتامین های انتی اکسیدان مانند ویتامین آ و ب و ث میباشد .دانه های هندوانه منبع بسیار خوبی از زینک و سلنیوم و ویتامین ای هستند .

5.موز
سطح بالای ویتامین ث و ب 6 موجود در موز به انعطاف پذیری  و انسجام هر چه بیشتر پوست کمک میکنند .منیزیم و انواع انتی اکسیدانها هم از پیری زود رس جلوگیری میکنند .انها از پوست در برابر تخریب  و کم آبی حفاظت میکنند .اگر شما هر روز از موز مصرف کنید ،خشکی و ناراحتی پوست شما از بین خواهد رفت .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران