اولین اقدام برای درمان دیابت مراجعه به پزشک است . پزشک میتواند بر اساس سن ، قد و وزن تشخیص دهد که آیا کودکتان اضافه وزن دارد یا نه و همچنین با تست قند خون  تشخیص دهد که مبتلا به دیابت است یا پیش دیابت.
 اگر تشخیص داده شود که مبتلا به دیابت است ، ممکن است چندین اقدام برای فهمیدن اینکه  دیابت نوع 1 است یا نوع 2 انجام شود .

 

تا زمانی که پزشک مطمئن نشود که فرزندتان دچار کدام نوع از دیابت است  ، ممکن است انسولین تجویز کند . هنگامی که پزشک اطمینان حاصل کرد که فرزندتان مبتلا به دیابت نوع 2 است ،از شما خواهد خواست که شیوه زندگیتان را تغییر دهید .
پزشک همچنین  مصرف دارویی به نام متفورمین را تجویز خواهد کرد . متفورمین و انسولین دو داروی کاهش دهننده قند خون هستند که مصرف این دو دارو برای کودکان کمتر از 18 سال تایید شده است .

 

فرزند شما باید هر 3 ماه یکبار آزمایش هموگلوبین A1c را انجام دهد . این تست ​​سطح قند خون را در هر دوره اندازه گیری میکند .


نیاز به بررسی قند خون است ، در صورت :

  •  تغییر شیوه درمان 
  • شروع درمان جدید 
  • عدم موثر واقع شدن درمان
  • مصرف انسولین
  • مصرف داروی سولفونیل اوره

پزشک به شما یاد خواهد داد که چگونه و چه زمان تست قند خون را انجام دهید . در صورت مصرف انسولین اکثر کارشناسان توصیه می کنند سه باردر روز یا حتی بیشتر قند خون را اندازه گیری کنید و در صورت عدم مصرف انسولین اینکار را می توان کمتر انجام داد . تست قند خون باید بعد از غذا انجام شود .

برای کنترل دیابت باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کرد ، وی می تواند در برنامه ریزی غذایی  به شما و فرزندتان کمک کند .


نحوه ی پیشگیری 

 

در رژیم غذایی کودکتان ، مواد غذایی پرچرب و شیرینی جات  را حذف کنید . کاهش مصرف کالری و چربی برای کاهش وزن افراد، یکی  از راهکارهایی است که میزان ابتلا به دیابت را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد و با مصرف غذاهای سالم و خانگی و پرهیز از مصرف غذاهای آماده که مواد نگهدارنده به آن ها افزوده شده است و نیز فست فودها که از چربی و کالری بالایی برخوردارند، می توان از احتمال ابتلا به بیماری قند خون بالا  در کودکان  کاست.


چاقی و چربی خون دلیلی بر مقاوم شدن سلول های بدن انسان در برابر انسولین است .فرد دیابتی  باید روزانه  حداقل 60 دقیقه  ورزش کند .مطالعات نشان داده است که ورزش تاثیر بسزایی در کاهش مقاومت به انسولین دارد . 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران