1- اگرمی خواهید پوست خود را جوان نگه دارید موارد زیررا حتماً رعایت کنید:
•    درمعرض نور خورشید قرارنگیرید.
•    درهوای آفتابی ازلباس هایی با رنگ روشن استفاده کنید.
•    لباس های محافظ آفتاب (آستین بلند و شلوار) بپوشید.
•    سیگار نکشید 
•    از مرطوب کننده استفاده کنید.

2-خوابیدن برروی صورت بصورت تکراری موجب بوجود آمدن چین و چروک موسوم به خطوط خواب برروی لایه سطحی پوست می شود.  

خوابیدن برروی پهلو هم موجب بوجود آمدن چین و چروک هایی برروی گونه ها و چانه می شود.  دمروخوابیدن نیزچروک های خطی برروی صورت بوجود می آورد.

بهترین حالت خوابیدن برای پیشگیری ازچروک پوست خوابیدن به پشت است.
 
3-ماهی قزل آلا و سایرماهی های آب سرد منبع عالی پروتئینی هستند که ساختاراصلی پوست ازآن تشکیل می شود.  این ماهی همچنین دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است.  

کارشناسان می گویند اسیدهای چرب برای تغذیه و جوان نگه داشتن پوست ضروری هستند و چین و چروک پوست را کاهش می دهند.   

4-هرحرکت تکراری عضلات صورت موجب بروزچین و چروک می شود.  بنابراین افرادی که برای مطالعه به عینک نیازدارند بهتراست ازخواندن بدون عینک پرهیزکنند زیرا این کاربه عضلات صورت فشارآورده و اطراف چشم را چروک می کند.  
همچنین استفاده ازعینک آفتابی پوست اطراف چشم را از آسیب نور خورشید محافظت می کند.   

5-مصرف زیاد آلفا هیدروکسی اسیدها لایه های مرده پوست را ازبین می برد و خط های ریز و چین و چروک سطحی به خصوص اطراف چشم را کاهش می دهد.  همچنین  ممکن است به افزایش تولید کلاژن  پوست کمک کند.   
کلاژن پروتئینی است که به پوست قدرت و استحکام می دهد.  استفاده ازآلفا هیدروکسی اسیدها پوست را نسبت به نورخورشید حساس می کند و لازم است هرروزازکرم ضد آفتاب استفاده کنید.

6-پوست دارای رطوبت و چربی طبیعی است که ازآن درمقابل چین و چروک محافظت می کند.  اگر صورت خود را بیش از حد بشویید، این لایه محافظتی ازبین می رود.  
برای شستشوی صورت خود ازصابون حاوی مرطوب کننده و یا ژل یا کرم پاک کننده استفاده کنید.

7-استفاده ازکرم های حاوی ویتامین C  مطالعات نشان داده است که کرم های حاوی ویتامین C می تواند میزان کلاژن سازی پوست را افزایش دهد.  ویتامین Cازپوست درمقابل اشعه UVA و UVB، محافظت کرده و به کاهش قرمزی، لکه های تیره و ناصافی پوست کمک می کند.  
 بنابراین استفاده ازفرآورده های پوستی با نوع مناسبی از ویتامین C، مانند اسید اسکوربیک ممکن است بهترین روش برای کاهش چین و چروک باشد.  

همچنین کرم دیگری که حاوی ویتامین C است به نام پالمیتات اسکوربیل برای کاهش چین و چروک مؤثراست.

8-  مطالعات نشان داده است که ممکن است مصرف مکمل های سویا ظاهر پوست را بهبود بخشیده و ازآن درمقابل آسیب های نورخورشید محافظت کند.  

سویا همچنین به استحکام و ثبات پوست نیز کمک می کند.

9-با یک نوشیدنی ضد چین و چروک موافقید؟  کاکائو به دلیل داشتن سطح بالایی ازدو آنتی اکسیدان (اپی کتیچین و کاتچین) ازپوست شما درمقابل آسیب نور خورشید محافظت می کند، جریان خون به سلول های پوست را بهبود می بخشد، رطوبت را درپوست نگه می دارد  و باعث می شود  پوستی  نرم و صاف داشته باشید.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران