شاید تصمیم گرفته اید که این دوره خاص (بارداری) از زندگیتان را با تاتو یا خالکوبی بیاد ماندنی کنید، شاید هم نسبت به انجام تاتو در حالیکه باردار هستید، نگرانید و در اغلب موارد سعی میکنید همه چیز برای شما و جنینتان امن و بیخطر باشد. اطلاعاتی که در این مطلب ذکر شده است در حفظ تاتو یا اگر تصمیم به انجام تاتوی جدید دارید، در انجام آن به شما کمک میکند.

 

وهله اول: ایمنی

پیش از هر چیز، نسبت به پیروی موارد زیر توسط فردی که کار تاتو یا خالکوبی انجام میدهد، اطمینان حاصل نمایید:

-    حین انجام تاتو همیشه از دستکش استفاده کند.

-    تجهیزات را استریل کند.

-    همگی کف و سطوح تمیز باشند.

-    همگی سوزن های مورد استفاده، جدید و یکبار مصرف باشند.

-    مواد تاتو، استریل شده، بسته بندی و باز نشده باشند.

-    رنگ یا جوهر مورد استفاده برای تاتو نیز استریل شده و باز نشده باشد.

-    فرد تاتوکار تا 24 ساعت پس از انجام تاتو در دسترس باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل پاسخگو باشد.

پیش از انجام تاتو، جهت انجام تست هپاتیت، اچ آی وی و سفلیس اقدام نمایید.

 

از ابتدا تا انتهای کار را در نظر بگیرید

عمده ترین نگرانی نسبت به انجام تاتو در دوران بارداری، ابتلا به بیماری هایی چون هپاتیت B و اچ آی وی (ایدز) است. اگرچه خطر آن بسیار کم است، اما توصیه میشود انجام تاتو را به زمان پس از زایمان موکول کنید.

در حال حاضر اطلاعات اندکی در خصوص ارتباط میان رنگ هایی که در جریان تاتو مورد استفاده قرار میگیرند و بارداری در دسترس است. ممکن است مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها در طول 12 هفته ابتدایی بارداری بر رشد و نمو جنین تاثیرگذار باشد. با این حال، خطرات ناشی از آن ناشناخته میباشند.

ممکن است شنیده باشید که کسانیکه در ناحیه کمر خود خالکوبی میکنند، قادر به دریافت اپیدورال (تزريق داروي بيحسي به قسمتي از گودي كمر جهت كاهش درد زايمان) نیستند. اما در این خصوص نیز مطالعات اندکی صورت گرفته است و تا کنون در هیچیک از این مطالعات خطری رویت نشده است. بطوریکه اکثر متخصصان بیهوشی حین تزریق اپیدورال در کمر زنی که خالکوبی دارد، با هیچ مشکلی روبرو نشده اند.

نهایتا تصمیم با شماست، اما بهتر است تا زمان پس زایمان و شیردهی این کار را انجام ندهید.

 

تاتو یا خالکوبی با حنا در دوران بارداری

هزاران سال است زنان در مصر، هند و بسیاری از کشورهای خاور میانه با انجام خالکوبی با حنا بر روی شکم، بارداری زنان را در سه ماهه سوم جشن میگیرند. طبق افسانه های این قوم ها، حنا در زمان زایمان، ایمنی و پس از آن یک نوزاد شاد به ارمغان خواهد آورد.

چنانچه علاقمندید به جای انجام تاتوی دائم از این جایگزین موقت استفاده کنید، باید بخاطر داشته باشید که حنا انواع مختلفی دارد. حنای خوب و طبیعی لکه های نارنجی، قرمز، قهوه ای، دارچینی، آجری یا شکلاتی ایجاد میکند که 1 الی 4 هفته ماندگاری دارد. اینگونه حنا هیچگاه به رنگ سیاه در نخواهد آمد. پیش از انجام خالکوبی با حنا نسبت به استفاده تاتوکار از محصولی خالص و طبیعی (نه حنای سیاه) اطمینان حاصل کنید.

حنای سیاه به هیچ وجه برای هیچکس، چه باردار و چه غیر باردار امن و مناسب نیست. حنای سیاه حاوی ماده شیمیایی پارا فنیلن دی آمین (PPD) است که منجربه سوختگی، تاول و واکنش های مختلف دیگر میگردد و ممکن است این اثرات تا ماه ها بطول بیانجامند و به سختی درمان شوند.

در صورت بروز هرگونه ابهام با پزشک خود مشورت نمایید.

 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران