شکمتان تا حدی بزرگ شده است که به سختی قادر به دیدن پاهای خود هستید، چه رسد به اصلاح آنها! شاید بصورت ایستاده اصلاح میکنید و از همسرتان میخواهید در این کار به شما کمک کند تا تعادل خود را حفظ کنید. اگر عموما در وان اصلاح میکنید، باید مراقب باشید سُر نخورید.

به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، ممکن است متوجه رشد بیشتر موهای زائد در اطراف شکم، نوک سینه ها و سایر نواحی شوید. اگر این موهای زائد را اصلاح یا اپیلاسیون نکنید، بطور طبیعی پس از دوران بارداری از بین خواهند رفت.

 

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

هدف از لیزر موی زائد، رنگدانه های تیره مو است که سبب وارد آمدن آسیب حرارتی یا مکانیکی به فولیکول مو میگردد. هیچ مطالعه ای در خصوص بررسی ایمنی لیزر موهای زائد در دوران بارداری صورت نگرفته است. بنا به توصیه بسیاری از پزشکان باید از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کرد؛ زیرا هنوز اطلاعات کافی در خصوص تاثیراتی که بر جنین وارد میشود، در دست نمیباشد.

 

الکترولیز موهای زائد در دوران بارداری

هیچ مطالعه ای در خصوص بررسی ایمنی الکترولیز موهای زائد در دوران بارداری صورت نگرفته است. بنا به توصیه بسیاری از پزشکان و کارشناسان الکترولیز باید از الکترولیز کردن موهای زائد در دوران بارداری خودداری کرد؛ و این به دلیل فقدان اطلاعات کافی در خصوص تاثیراتیست که بر جنین وارد میشود.

اگر روش الکترولیز را انتخاب کرده اید، باید از انجام آن بر روی سینه ها در سه ماهه آخر اجتناب کنید، به خصوص اگر قصد شیردهی دارید. در هفته های نهایی بارداری نیز باید از الکترولیز شکم خودداری کنید؛ زیرا در این مرحله شکم بسیار حساس است و میتوانید برایتان بسیار آزاردهنده باشد.

در حال حاضر 2 نوع الکترولیز وجود دارد: درمولیز و گالوانیک

درمولیز با دیاترمی (نام نوعی درمان است که با عبور امواجی از بدن موجب گرم شدن بافت های خاصی میشود)، امواج رادیویی، امواج کوتاه یا با فرکانس بالا در ارتباط است. الکترولیز گالوانیک، به مدت یک دقیقه جریان الکتریکی را به فرد ارسال میکند و این جریان مجددا به دستگاه باز میگردد.

این روش توصیه نمیشود؛ زیرا جنین توسط مایع آمنیوتیک احاطه شده است. در چنین وضعیتی، مایع آمنیوتیک مانند یک هادی برق عمل میکند. به همین علت الکترولیز گالوانیک به هیچ وجه در دوران بارداری توصیه نمیشود. در روش درمولیز، جریان الکتریکی از کل بدن عبور نمیکند و سندی هم مبنی بر مضر بودن آن برای زنان باردار و جنین وجود ندارد.

 

اپیلاسیون موهای زائد در دوران بارداری

ممکن است در دوران بارداری متوجه واکنش های متفاوتی در پوستتان نسبت به اپیلاسیون شوید. پوست در دوران بارداری حساس تر میشود. میتوانید با استفاده از یک لوسیون ضد عفونی کننده، قبل و بعد از اپیلاسیون، گز گز و سوزش آنرا تسکین دهید. این امر همچنین از بروز عفونت، کاهش التهاب و قرمزی ناشی از اپیلاسیون پیشگیری میکند.

بهتر است همیشه پیش از اقدام برای اپیلاسیون با پزشک خود مشورت کنید. گاهی ممکن است به یک دلیل خاص شما مجاز به انجام اپیلاسیون در دوران بارداری نباشید. بسیاری از زنان باردار، اپیلاسیون را به مراتب آسان تر و موثرتر از انواع موبر ها یا کرم تلقی میکنند. 

 

استفاده از کرم ها و موبرهای از بین برنده موهای زائد در دوران بارداری

عمده ترین نگرانی در خصوص استفاده از موبرها در دوران بارداری، مواد تشکیل دهنده فعال پودر سولفید باریم و کلسیم تیو گلیکولات میباشد. هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن این مواد در دوران بارداری وجود ندارد، اما در عین حال هیچ مطالعاتی نیز بیخطر بودن آنها را اثبات نکرده است. بنابراین عدم استفاده از این محصولات بهتر از مصرفشان است. در صورتیکه قصد استفاده از آنها را دارید، مانند هر محصول آرایشی بهداشتی دیگر، ابتدا کمی از آنرا روی تکه ای از پوست خود امتحان کنید.

 

اصلاح موهای زائد در دوران بارداری

اگرچه اصلاح در دوران بارداری دشوار است، اما همیشه ارزانترین و بی دردسرترین گزینه محسوب میگردد. سعی کنید حین انجام این کار از همسرتان کمک بگیرید. این امر به ارتباط زناشوییتان نیز کمک میکند. پس از هربار اصلاح، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستی نرم تر و انعطلاف پذیرتر داشته باشید.

مرطوب کننده های حاوی ویتامین E کمک میکنند تا دفعات کمتری اصلاح کنید. همچنین میتوانید از ژل های اصلاح خوشبو و رنگارنگ استفاده کنید. و همیشه یک تیغ با کیفیت و اختصاصی جدید خریداری کنید.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران