این سوال در بسیاری از زوج ها مشترک است که آیا داشتن رابطه جنسی و مقاربت در دوران بارداری خطرناک است یا خیر. بطور کلی، مقاربت در دوران بارداری هم برای شما و هم جنینتان بیخطر محسوب میگردد، مگر در مواردیکه پزشک خلاف این موضوع را توصیه کند. جنین توسط مایع آمنیوتیک داخل رحم مادر و شکمش محافظت میشود، همچنین پلاگین مخاطی (همان پلاگینی که دهانه رحم را در دوران بارداری بسته نگاه میدارد) از جنین در مقابل انواع عفونت ها محافظت میکند.

 

چه زمان مقاربت در دوران بارداری خطرناک است؟

مقاربت در دوران بارداری کاملا امن و بیخطر است، مگر اینکه پزشک تشخیص دهد انجام این کار خطر زیادی دارد و بارداریتان را تهدید میکند. چندیدن دلیل و وضعیت وجود دارد که در آن پزشکان شما را از انجام مقاربت منع میکنند.

این چند وضعیت عبارتند از:

-    سابقه زایمان زودرس یا متولد شدن نوزاد نارس

-    سابقه سقط شدن جنین

-    در صورت پاره شدن کیسه آب

-    در صورت داشتن خونریزی یا ترشحات غیرطبیعی

-    در صورت داشتن جفت سر راهی

-    در صورت گشاد بودن یا بی کفایتی دهانه رحم

-    در صورت ابتلای شما یا همسرتان به یکی از بیماری های منتقله از راه جنسی

 

در دوران بارداری چه تغییراتی انتظار میرود؟

بارداری و مقاربت دو موضوعیست که میتواند بطور همزمان اتفاق بیافتد. در این دوران ممکن است شیوه های معمول شما در انجام مقاربت بدون تغییر باقی بمانند. اما به دلیل تغییرات مختلفی که در بدنتان رخ میدهد، ممکن است لازم باشد یکسری تغییرات در شیوه مقاربتتان ایجاد کنید تا انجامش برایتان ساده تر شود.

در زیر مواردی قید شده است که به شما در انجام هرچه بهتر و ساده تر مقاربت کمک خواهد کرد:

-    خستگی، نوسانات هورمونی، حساس شدن سینه ها و افزایش وزن، مسائلی هستند که میتوانند شما را به سوی بی میلی جنسی سوق دهند. گاهی اوقات تنها کافیست کمی استراحت کنید تا انرژی خود را مجددا بدست آورید.

-    ممکن است در دوران بارداری، پوزیشن میسیونری (زن در پایین و مرد در موقعیت بالا، بصورت رو در رو) کمی سخت باشد. بنابراین بهتر است سایر پوزیشن ها مانند پوزیشن پهلو به پهلو یا زن بالا، مرد پایین را حین مقاربت امتحان کنید.

-    در دوران بارداری هنگامیکه سینه ها از لحاظ سایز افزایش میابند، حساس تر و دردناک تر میشوند. همسرتان را مجاب کنید از سایر نقاط بدنتان برای نوازش استفاده کند. به دلیل تغییراتی که در سینه هایتان رخ داده است، بهتر است از تحریک نوک سینه خودداری شود.

-    در دوران بارداری میزان جریان خون به ناحیه لگن افزایش میابد و این امر میتواند منجربه تورم اندام های تناسلی و افزایش تحریک جنسی شود. اما در برخی زنان این امر میتواند آزاردهنده باشد.

شما و همسرتان باید قادر باشید از داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری لذت ببرید. اما ممکن است در مواردی پزشک شما را انجام این کار منع کند. در این دوران به بدنتان بیشتر توجه کنید و اصلاحاتی را انجام دهید تا بتوانید از مقاربت در دوران بارداری کمال لذت را ببرید.
 

مطالب مرتبط : بهترین حالت های مقاربت در دوران بارداری

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران