رفته رفته نقش التهاب در بروز تصلب شرایین مشخص تر میشود. کاهش چربی اضافی بدن میتواند التهاب بدن را کاهش دهد و این خود به عنوان یک بهبود دهنده ی پیشرفت تصلب شرایین و عامل تحریک کننده ی بیماری های قلبی عروقی است.

در صورتی که از اسید های چرب امگا 3 به جای چربی های اشباع شده استفاده شود،احتمال بروز تصلب شرایین کاهش می یابد و خطر بروز بیماری های شریانی هم  با کاهش میزان تورم کم میشود .میتوان این تعادل را با حذف محصولات حیوانی،روغن های موضعی (منبع اصلی چربی های اشباع شده ) و روغن هیدروژنه سبزیجات حفظ نمود.

در مطالعات دیگر مشخص شده است که میتوان اسید های چرب امگا 3 را به غذاها و یا مکمل های غذایی اضافه نمود و مطالعات دیگری نشان داده اند که اسید های لینولنیک الفا و امگا 3 با زنجیره طولانی  میتوانند احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش دهند .این چربی ها چسبناکی خون و میزان تری گلیسیرید ان  را کاهش میدهند وتاثیرات ضد تورم و ضد پلاکت و ضد اختلالات ریتمی دارند.

این مطالعات سه هشدار را با خود به همراه دارند یکی اینکه مزایای اسید های چرب امگا 3 بیشتر در افرادی دیده شده است که رژیم غذایی مناسبی ندارند نه افرادی که سبزی خوار هستند و یا یا از رژیم هایی غذایی کم چربی پیروی میکنند.

در تعدادی از مطالعات از روغن ماهی استفاده شده است و تعدادی از شواهد نشان میدهند که مصرف اسید های چرب امگا 3 نوع گیاهی میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد .اجیل،روغن کانولا و روغن بذر کتان  و خود این بذر منبعی سرشار از الفا لینولنیک اسید هستند و فاقد کلسترول منابع غیر گیاهی میباشند.سوم اینکه چربی ها و یا روغن های حاوی اسید های چرب امگا 3همانند دیگر چربی ها انرژی بالایی دارند و ترکیبی از انواع مختلف چربی هستند.

به عنوان مثال روغن ماهی حاوی میزان بالایی از چربی های اشباع شده و کلسترول  است.بیمارانی که  از ماهی های پرچرب به منظور افزایش میزان امگا 3 استفاده میکنند،میزان چربی های اشباع شده مصرفی و کلی را افزایش میدهند و به افزایش وزن و افزایش سطح کلسترول دچار میشوند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران