اسکن های مغزی نشان میدهند که عدم مصرف صبحانه باعث می‌شود تا مغز این افراد به نسبت کسانی که به وعده صبحانه اهمیت میدهند ، گرایش بیشتری به مواد غذایی ناسالم داشته باشد .
همه ما می‌دانیم که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و امروزه متخصصان علوم اعصاب   با دلایل بیشتری این موضوع را ثابت میکنند .
عدم مصرف صبحانه نه تنها باعث می‌شود تا شما به میزان بیشتری ناهار بخورید ،بلکه مغزتان هم گرایش بیشتری به مواد غذایی ناسالم  و پرکالری خواهد داشت .
کسانی که رژیم می‌گیرند و یکی از وعده‌های غذایی را حذف میکنند،معمولا در طی زمان به افزایش وزن دچار می‌شوند ولی هنوز علت اصلی بروز این حالت مشخص نیست .
در مطالعه‌ای مغز این افراد اسکن شد و مکانیزمهایی یافت شد که به کمک آن‌ها میتوان به معمای یاد شده پاسخ گفت .
عدم صرف غذا برای مدتی طولانی باعث می‌شود تا مغز فرد پس از رویارویی با مواد غذایی ،به انواعی با کالُری بالا تمایل داشته باشد .اگر وضعیت تعادل انرژی شما هم منفی باشد ،این حالت میتواند تجربه‌ای متفاوت  برای شما باشد .
در آزمایشی ،مغز 21 نفر از زنان و مردان حدود 25 سال در دو روز متفاوت  اسکن شد .در این آزمایش به آن‌ها تصاویر مواد غذایی نشان داده شد و از آن‌ها خواسته شد که میزان تمایل خود به انواع غذاها از شکلات و پیتزا تا سبزیجات و ماهی را عنوان کنند .در یکی از این روزها   وعده صبحانه حذف شد و در روزی دیگر وعده صبحانه حاوی  750 کالُری به آن‌ها داده شد که شامل سرئال ،نان و مربا بود .در هر دو روز آزمایشی به شرکت کنندگان وعده ناهار داده شد که در آن میتوانستند از تمام مواد غذایی مورد علاقه خود مصرف کنند .
نتایج بدست آمده نشان میدهند که عدم مصرف صبحانه باعث می‌شود تا شما بیشتر گرسنه شوید و تمایل بیشتری هم به غذاهای پرکالری و ناسالم داشته باشید .میزان مصرف غذاهای کم کالُری  مشخص نیست ولی پس از آنکه شرکت کنندگان مرحله اسکن مغزی را گذراندند ،به آن‌ها ناهار داده می‌شود  و در صورتی که صبحانه نخورده باشند ،گرسنه تر هستند .
عدم صرف صبحانه در این افراد باعث شد تادر مقایسه با روزهای معمول  در وعده ناهار به میزان20 درصد بیشتر از حالت طبیعی غذا بخورند .اسکن مغزی آن‌ها نیز نشان میدهد که فعالیت‌های انجام گرفته در کورتکس اوربیوتوفرونتال در بالای چشمان ،با گرایش به مواد غذایی پرکالری در ارتباط است .متخصصان باور دارند که میزان جذابیت یا خوشمزگی یا لذت ناشی از یک ماده غذایی و یا سایر موارد در مغز نوعی پاداش در نظر گرفته می‌شود و اثرات آن در ناحیه یاد شده از مغز نشان داده می‌شود .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران