آنچه باید بدانید
گرچه سال اول در بهبود زبان کودک اهمیت زیادی دارد، اما به طور کل پیشرفت کودک در سال های اول زندگی اتفاق می افتد و یادگیری زبان یک فرایند طولانی مدت است. 
در 12 ماه اول زندگی خود، اصول یادگیری زبان نوزاد پایه ریزی می شود. در 3 ساله اول نیز کودک بیشتر از آنچه بیان کند، می فهمد. 
زبان ابزاری برای محافظت از کودک، برقراری رابطه با دیگران، بیان احساسات خود و درک احساسات دیگران است. به علاوه زبان به فکر کردن و حل مشکل کمک می کند. یادگیری به درک زبان، استفاده از آن و لذت بردن از زبان اولین مراحل اصلی با سواد شدن هستند و پایه های یادگیری مهارت های خواندن و نوشتن می باشند. 
چگونه کودک را در یادگیری زبان و تکلم تشویق کنیم؟ 
بهترین روش برای تشویق کودک در صحبت کردن و یادگیری زبان صحبت کردن مداوم با وی می باشد. 
صحبت با نوزاد 
در سال اول تولد نوزاد، با او صحبت کنید و همچنین طوری با وی رفتار کنید که انگار او نیز با شما صحبت می کند. زمانی که نوزاد صدا تولید می کند و حتی زمانی که به صحبت های شما توجه می کند، در حال صحبت کردن با شماست. زمانی که صحبتتان تمام می شود، به او زمان بدهید و منتظر شوید که پاسخ دهد. 
زمانی که نوزاد شروع به تولید صدا می کند، شما نیز با صداهای مشابه صداهایی تولید کنید. متوجه خواهید شد که نوزاد واکنش نشان داده و صداهای بیشتری تولید می کند. با این کار صحبت کردن ادامه پیدا کرده و سرگرم کننده نیز می باشد. 
به نوزاد پاسخ دهید
با بزرگ شدن نوزاد و زمانی که شروع می کند از لغات و حرکات استفاده کند، به تلاش وی برای برقراری ارتباط پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر نوزاد سر خود را تکان می دهد، می توانید رفتار وی را به عنوان پاسخ منفی یا نه در نظر بگیرید. اگر کودک به یک اسباب بازی اشاره کرد، طوری وانمود کنید انگار که کودک آن اسباب بازی را می خواهد. 
صحبت های روزمره 
با نوزاد در مورد اتفاقات روزمره صحبت کنید، حتی اگر متوجه نمی شود – مطمئن باشید به زودی درک خواهد کرد. در مورد مسائلی صحبت کنید که برایش معنادار هستند، اما به یاد داشته باشید که از لغات مختلف زیادی استفاده کنید. 
زمانی که نوزاد به مرحله نوپایی رسید، صحبت کردن با وی را ادامه دهید – کارهایی را که در حال انجام آنها هستید و همچنین فعالیت های نوزاد را برایش توضیح دهید. 
زمانی که کودک قدرت بیان داستان را پیدا کرد وی را تشویق کنید در مورد گذشته و آینده نیز با شما صحبت کند. در انتهای روز نیز در مورد تصمیمات و برنامه های روز بعد با او صحبت کنید، به عنوان مثال با کمک او لیست خرید آماده کنید یا تصمیم بگیرید در ملاقات مادربزرگ چه هدیه ای برایش بخرید. 
معرفی لغات جدید
بسیار مهم است که کودک در موقعیت های مختلف در معرض لغات مختلف قرار بگیرد. این امر به کودک کمک می کند تا معنا و ساختار لغات را در دنیای واقعی درک کند. 
خواندن برای نوزاد 
برای نوزاد کتاب بخوانید و با بزرگتر شدن وی از کتاب های پیچیده تری استفاده کنید. در مورد تصاویر کتاب ها برای کودک صحبت کنید. از کتاب های مختلف استفاده کنید و اتفاقاتی را که در کتاب می افتد با آنچه در زندگی کودک می افتد به نوعی مرتبط کنید. کتاب های دارای تصاویر جالب بسیار مناسب برای صحبت کردن می باشند. 
کتاب را با صدای بلند بخوانید و با بیان لغات به آنها اشاره کنید. با این کار ارتباط بین نوشتار و گفتار را نیز به کودک نشان می دهید. اینها مفاهیم مهمی برای ارتقاء سواد هستند. 
از کودک پیروی کنید. 
اگر فرزند شما از طریق حرکات بدن، رفتار و یا صحبت کردن مکالمه ای را آغاز کرد، به وی پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که موضوع آغاز شده توسط کودک را دنبال می کنید. 
به علاوه می توانید آنچه را کودک بیان می کند تکرار کرده و بازسازی کنید. به عنوان مثال اگر کودک می گوید، سیب می توانید بگویید: سیب دوست داری؟ آیا سیب قرمز میخوری؟ من هم سیب دوست دارم. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران