آیا شما به تازگی اکنه و جوش های چرکی و سر سیاهی را بروی صورت خود مشاهده میکنید ؟این موارد همان اکنه هستند که یکی از رایج ترین مشکلات پوستی می‌باشند .نیازی نیست که از این وضعیت ناراحت باشید .فقط کمی آرام باشید و توجه کنید .اگر تا به حال به اکنه مبتلا شده باشید ،به خوبی می‌دانید که چه تأثیری بر ظاهرتان دارند .
زمانی که زندگی فشار زیادی را بر ما تحمیل میکند  و با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم ،به وضعیت سلامتی خود توجهی نمی‌کنیم ولی هرگز نباید سلامتی خود را از یاید ببرید .
اگر به اکنه مبتلا شده‌اید و می‌خواهید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید ،باید چه کارهایی انجام دهید ؟چگونه این دانه‌های رنگی را نابود کنید ؟
در این بخش به رژیم غذایی مناسب رفع اکنه اشاره میکنیم که به کمک آن میتوانید از شر این مشکل پوستی راحت شوید :

1.چربی های رژیمی 

هضم نامناسب چربی های رژیمی میتواند باعث ایجاد اکنه ،روزنه های پوستی مسدود شده  و سایر اختلالات پوستی شود .اگرچه توصیه می‌شود که از مکمل های رژیمی مانند انزیمهای گوارشی ،سرکه آب سیب  و غلات کامل برای رفع اکنه استفاده کنید .غلات کامل سرشار از انتی اکسیدانها هستند و فیبر زیادی دارند و میزان قند آن‌ها کم است .سرئالهای غلات کامل هم شامل سلنیوم های معدنی مهمی هستند که به سلامتی بیشتر پوست کمک میکنند .

2.میوه ها و سبزیجات 

میوه‌های تازه  و سبزیجات حاوی مواد حیاتی مانند انتی اکسیدانها هستند که باعث زیبایی و شفافیت پوست شما می‌شوند .میتوانید در رژیم غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجاتی مصرف کنید که حاوی ویتامین آ ،ث و ای می‌باشند .این مواد پوست شما را روشن و درخشان می‌سازند .
-تمشک سرشار از انتی اکسیدانها ،ویتامین ها و فیبر میباشد .همچنین این مواد فیتوکمیکال های زیادی دارند که لایه‌ای محافظ برای پوست بوجود می آورد .
-سیب حای پکتین است که دشمن اکنه های پوستی شناخته می‌شود 
-سبزیجات سبز حاوی مواد ضد التهاب  و انتی اکسیدان و فیبر هستند که میزان قند خون پس از صرف وعده‌های غذایی را کاهش میدهند  و از بروز اکنه جلوگیری میکنند .
-مواد غذایی یه رنگ بنفش و قرمز تیره حاوی انتوسیانین هستند -نوعی انتی اکسیدان که به حفظ جریان خون مناسب در پوست کمک میکند .همچنین این مواد روزنه های پوستی را پاک میکنند .تعداد ی از میوه‌هایی که در این دسته قرار میگیرند عبارتند از :انار ،هویج بنفش ،انگور سیاه ،توتهایی به رنگ مشکی -بنفش و چغندر 
-هویج ،طالبی ،سیب زمینی شیرین  و فلفل دلمه ای حاوی میزان زیادی از بتا کاروتن ها هستند که باعث می‌شوند تا سلنیوم بیشتری به پوستتان برسد .
-میوه هایی مانند سیب ،گیلاس ،انگور ،موز  و توت ها حاوی ویتامین و فیتوکمیکال ها هستند که پوست شما را در برابر اکنه ها حفاظت میکنند .
-ویتامین ب موجود در سبزیجات برای ایجاد سلولهای مو و ناخن و پوست واجب است 
-سبزیجات برگی و سبز تیره مانند بروکلی ،کلم پیچ ،اسفناج ،نخود و لوبیا  ،منداب را در رژیم غذایی خود بگنجانید 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران