گاهی مردان در زمان های خاصی از ماه بداخلاق و بدخلق می شوند که باعث می شود به این سوال فکر کنیم: آیا مردان هم پریود می شوند؟ پاسخ به این سوال مثبت است. یائل وارنادو، یکی از کارشناسان در این زمینه تحقیقاتی انجام داد تا این مسئله را کشف کند که چرا مردان گاهی اوقات به شکل خاصی عمل می کند؟ آیا آنها هم دچار سندروم قبل از قاعدگی یا PMS می شوند؟ 

آیا مردان هم دچار PMS می شوند؟

بله، البته PMS در مردان از نوع آماده شدن رحم و تخمک گذاری برای لقاح نمی باشد (نوع PMS در خانم ها). بلکه این مشکل در مردان IMS یا سندروم تحریک پذیر مردانه نامیده می شود. در این شرایط هورمون تستوتسترون، هورمون مردانه، افت پیدا می کند. سندروم تحریک پذیر مردانه یا IMS در هر زمانی در روز و با نوسان هورمون تستوسترون اتفاق می افتد. این هورمون در هنگام صبح بالاترین میزان را در بدن دارد و به مرور زمان کاهش می یابد. 

چه عاملی باعث نوسان تستوسترون در بدن می شود؟ 

عوامل زیادی باعث بروز این مشکل می شوند. اضطراب، تغییر در رژیم غذایی و هر عامل دیگری می تواند بر سطح تستوسترون تاثیر بگذارد. جالب است دمدمی بودن برخی مردان مربوط به PMS و همدردی است که در این شرایط مردان احساساتی مشابه زنان پیدا می کنند. 

IMS در مردان باعث می شود فرد عصبانی و بدخلق شود. به علاوه مردان در دوره IMS بسیار مضطرب و افسرده هستند و دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

زمانی که مردان دچار IMS می شوند چه کارهایی باید انجام داد؟

با مرد خود صحبت کنید و اگر بدخلقی وی باعث نگرانی شما شده است، به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است توصیه های به شما داشته باشد، از جمله تغییر رژیم غذایی، اقداماتی برای کاهش اضطراب، کرم ها یا داروهای هورمونی یا دیگر داروها و درمان های ضروری. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران