معمولاً لوسمی نوعی سرطان ویژه کودکان به حساب می آید ولی در واقع بزرگسالان به میزان بیشتری به آن دچار می شوند .همچنین میزان شیوع سرطان خون در آقایان بیشتر از خانمهاست و افراد سفید پوست بیشتر از افراد افریقایی-امریکایی به آن مبتلا می شوند .

هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلا به لوسمی جود ندارد .لوسمی نوعی سرطان سلولهای خونی است که به دلیل افزایش تعداد سلولهای سفید خونی در بدن بوجود می‌آید .تعداد این سلولها از گلبولهای قرمز و پلاکت ها بیشتر شده و این حالت سلامت شما را به خطر می اندازد .تمام این گلبولهای سفید عمل کرد درستی ندارند و در نتیجه اختلالاتی بوجود خواهد امد.

چگونه به سرطان خون دچار میشویم ؟

بدن دارای سه نوع سلول خونی است :گلبولهای سفید که با عفونت می جنگند،گلبولهای قرمز که اکسیژن را حمل میکنند و پلاکت ها که به لختگی خون کمک میکنند .
روزانه بیلیون سلول خونی جدید در مغز استخوان تولید می شود ولی زمانی که شما به لوسمی دچار می شوید ،بدنتان بیشتر از مقدار مورد نیاز خود گلبولهای سفید تولید میکند .

دو نوع گلبول سفید در خون وجود دارند :سلولهای لیمفوئید و میلوئید .سرطان خون ممکن است هر کدام از این دو نوع را دچار نماید .
سلولهای سرطانی همانند سلولهای طبیعی بدن با عفونت نمی جنگند و از آنجایی که تعداد آن ها به شدت زیاد است ،تاثیری منفی بر بر نوع عمل کرد ارگانهای شما خواهند داشت .در نهایت میزان گلبولهای قرمز مورد نیاز برای حمل اکسیژن و میزان پلاکت های لازم برای لخته شدن خون و گلبولهای سفید برای مبارزه با عفونت کاهش می یابد.
این وضعیت میتواند منجر به بروز عفونت،کم خونی،کبودی و خونریزی شود .

انواع سرطان خون

لوسمی یا سرطان خون در دو گروه دسته بندی میشود:

  1. بر اساس شدت رشد و وخامت
  2. بر اساس نوع سلولهای خونی درگیر مانند میلوئید یا لیمفوئید

پس از آن زیر مجموعه های حاد و مزمن به این دسته بندی اضافه میشوند:

  1. لوسمی حاد زمانی بروز میکند که  اغلب سلولهای خونی غیر طبیعی عمل‌کردی نامطلوب دارند و نمیتوانند وظیفه خود را انجام دهند .ممکن است این وضعیت به سرعت وخیم شود
  2. لوسمی مزمن نیز زمانی بروز میکند که تعداد ی از سلولهای سفید خونی نابالغ هستند ولی بقیه طبیعی بوده  و عملکر نرمالی دارند .این یعنی وضعیت بیماری وخیم خواهد شد ولی با سرعت کمتر .

برای مشاهده ادامه مقاله "لوسمی، سرطان خاموش" لطفا کلیک کنید

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران