دیابت یکی از بیماری هایی است که پیامدها و عوارض زیادی داشته و مشکلات متعددی را برای فرد ایجاد میکند که یکی از انها فشار خون بالا است .

فشار خون بالا چگونه درمان می‌شود ؟

بازدارنده های مبدل انزیم انژیوتنسین یا (ACE و مسدود کننده های گیرنده های انژیوتنسین 2 یا ARBs نوعی از داروهای کاربردی برای درمان فشار خون بالا در افراد دیابتی هستند .اگرچه سایر داروهای درمانی فشار خون نیز وجود دارند ولی موارد یاد شده به خوبی فشار خون را درمان کرده و از بروز بیماری‌های کلیوی در افراد دیابتی پیشگیری کرده و یا روند پیشرفت آن را کند میکنند .

توجه:تعدادی از داروهای درمانی فشار خون  میتواند سطح قند خون و لیپید را افزایش دهند .همچنین این داروها در بروز اختلال در نعوظ موثرند .بهتر است با پزشکتان در خصوص عوارض جانبی این داروها مشورت کنید .

نوعی دیگر از داروهای نیز برای درمان فشار خون بالا در افراد دیابتی وجود دارد که با نام قرص آب یا داروهای مدر شناخته می‌شود .این داروها آب اضافی بدن را تخلیه میکنند .
بیشتر پزشکان در مراحل مقدماتی  بازدرنده های   ACE و  ARBs را تجویز میکنند و سپس در مراحل بعدی و در صورت لزوم سایر داروهای ضد فشار خون را اضافه میکنند .

تغییرات سبک زندگی و تأثیر آن بر پیشگیری و درمان فشار خون

به منظور درمان و یا پیشگیری از ابتلا به فشار خون میتوانید این اقدام‌ها را انجام دهید :
♦فشار خونتان را کنترل کنید 
♦سیگار نکشید
♦تغذیه سالمی داشته باشید
♦وزن متعادلی را حفظ کنید 
♦مصرف الکل را محدود کنید 
♦ورزش کنید 
♦نمک کمتری استفاده کنید 
♦به طور منظم با پزشکتان ملاقات کنید 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران