همه افراد بخصوص خانمها ازکرم های ضد پیری برای صورت خود استفاده می کنند.  اما برای پیشگیری ازچروک شدن دستها چه می کنید؟  

دستها نیزمانند صورت درمعرض ابتلا به آسیب های ناشی ازنورخورشید قراردارند.  ازآنجاییکه تقریباً برای انجام هرکاری به دستهایمان نیاز داریم و دستها بیش ازهرعضو دیگری استفاده می شوند، آنها پیرترازچهره ما بنظرمی رسند.  

پوست دستهای ما به دلیل شسته شدن مکرر درطول روزخشک می شوند و این خشکی موجب چروک می شود. 

روش هایی برای پیشگیری ازچروک دستها

  • پس ازهربارتماس دستها با آب ازمرطوب کننده استفاده کنید. بهتراست ازکرم های مرطوب کننده ای استفاده کنید که قدرت پوشانندگی بهترو چربی بیشتری نسبت به لوسیون ها دارند.  
  • از محصولاتی مشابه آنچه که برای پوست صورت خود استفاده می کنید برای دستهای خود نیزاستفاده کنید.  مانند آنتی اکسیدان در صبح، کرم های ضد آفتاب و رتینول ملایم و یا ترتینوئین در شب

قرارگرفتن درمعرض نورخورشید خورشید  پوست نازک دست را بین می برد و موجب پدیدارشدن لکه های قهوه ای برروی پوست دستان شما می شود. توجه داشته باشید که این لکه ها ناشی ازپیری نیست بلکه به دلیل قرارگرفتندرمعرض آفتاب بوجود می آِید. 

قرار گرفتن در معرض خورشید همچنین ضخامت ، کلاژن  و انعطاف پذیری پوست دست را کاهش می دهد.

برای پیشگیری ازچروک دستها چه کنیم؟

  • استفاده از کرم های ضد آفتاب و تمدید آن درطول روز  
  • استفاده از دستکش رانندگی برای پوشش پوست پشت دست زیرا درهنگام رانندگی حجم بسیارزیادی ازنورخورشید به دستهای شما می تابد.
  • برای درمان آسیب قبلی بهتراست درمان های اصلاحی مانند  IPL یا   Fraxel Dual انجام دهید.   بلافاصله پس از IPL می توانید فعالیت های عادی خود را ادامه دهید.  Fraxel Dual نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد اما لکه های قهوه ای روی پوست را ازبین می برد. 

با بالا رفتن سن دست ها چربی خود را از دست می دهند.  با کم شدن چربی، رگها بیرون می زند و برجسته می شوند.   برای حجم دادن به دستهایتان  می توانید ازتزریق ژل JUVEDERM  استفاده کنید که از اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده است.   اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در پوست است و به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می کند و حجم را افزایش می دهد.  

با مراقبت های اولیه و انجام روش های  پیشگیرانه  دست شما زودترازصورتتان پیرنخواهد شد. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران