بهترین روش برای اطلاع از مواد غذایی محرک میگرن تهیه فهرستی از تمام مواد مصرفی شماست .البته اگر شما غذایی را مصرف کنید و بلافاصله پس از آن میگرنتان آغاز شود ،نمیتوان درد را به غذای یاد شده نسبت داد .

در این پست به موادی اشاره میکنیم که میتوانند نقشی در بروز سردرد های میگرنی ایفا نمایند :

 

شکلات

معمولاً شکلات یک محرک در نظر گرفته می‌شود ولی مطالعات اخیر عکس این موضوع را نشان میدهند و حتی اثبات میکنند که شکلات میتواند تأثیری در پیشگیری از بروز میگرن داشته باشد .اغلب افراد مبتلا به میگرن قبل از آغاز علایم گرایش شدیدی به شکلات پیدا میکنند و به همین دلیل مصرف این ماده با میگرن ارتباط داده شده است .

 

قهوه

قهوه میتواند برای بدن شما مفید یا مضر باشد .مصرف یک تا دو فنجان قهوه در طی هفته میتواند از بروز میگرن پیشگیری نماید ولی اگر شما عادت دارید که روزانه از کافئین استفاده کنید ،ممکن است کمی به بدنتان آسیب وارد کنید .در واقع ،عدم مصرف قهوه در هنگام صبح خود عاملی محرک برای بروز میگرن است .

 

مونوسدیم گلوتومات

این عضو از خانواده مواد غذایی آسیایی شامل نوعی ماده خوشمزه به نام اومامی می‌شود .تعدادی از افراد مبتلا به میگرن آن را محرکی برای دردهای خود می‌دانند ولی مطالعات انجام شده این ادعا را ثابت نمی‌کنند .

 

پنیر

آیا شما هم شیفته پنیر های چدار خوشمزه یا پنیر بری هستید ؟هر دو نوع پنیر یاد شده حاوی میزان بالایی از تیرامین هستند -ماده ای که با سردردهای میگرنی ارتباط داده می‌شود .ولی انواع ملایم‌تر پنیر ها مانند موزارلا یا ریکوتا گزینه های خوبی برای شما هستند .

 

گوشت گاو خشک شده و شور

این گوشت ها حاوی میزان زیادی تیرامین هستند بنابراین اگر هوس گوشت قرمز کرده‌اید ،بهتر است به جای آن استیک و یا همبرگر را انتخاب کنید .همه افراد در برابر تیرامین حساس نیستند و اگر میدانید این گوشت مشکلی برای شما ایجاد نمیکند،با خیال راحت آن را میل کنید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران