موسیقی برای بسیاری از مردم راهی برای برقراری ارتباطات با عواطف و احساست انسانی است و به آن‌ها اجازه میدهد تا نوعی روابط اجتماعی را بوجود آورند .

استفاده از موسیقی برای بهبود وضعیت سلامتی انسان متدی است که قدمتی به اندازه قرنها پیش دارد .

در طب مدرن غرب هم از موسیقی درمانی در دهه 50 استفاده شد و هم‌اکنون مصارفی در مراقبت های بالینی رسمی دارد .این روش یک ابزار کلیدی درمانی است که به همراه بیشتر برنامه‌های بالینی مجتمع و در مراکز بزرگ درمان سرطان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد .

اگر موسیقی درمانی به همراه سایر روش‌های درمانی سرطان به کار گرفته شود ،میتواند درد و ناراحتی بیماران را کاهش دهد ،وضعیت روحی آن‌ها را ارتقا بخشد و استرس آن‌ها را از بین ببرد .همچنین کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا بخشیده و و به آن‌ها اجازه میدهد تا راحتتر عواطف و ترس و ناامیدی خود را با دیگران در میان بگذارند .

در مرکز درمانی مجتمع، موسیقی درمانی برای بیمارن بستری شده و غیر بستری بزرگسال و کودک و خانواده‌های آن‌ها به کاربرده می‌شود .در این مرکز جلسات گروهی و انفرادی موسیقی درمانی اجرا می‌شوند که در آن شنود منفعلانه و یا نواختن فعالانه انواع سازهای موسیقی آموزش داده می‌شود .شرکت کنندگان در این دوره ها به هیچ گونه دانش موسیقیایی اولیه نیاز ندارند .

در جلسات گروهی این مرکز ،از موسیقی برای افزایش میزان آرامش افراد استفاده می‌شود و مطابق آن فرد موسیقی درمانگر به افراد چگونگی انجام تکنیک های آرام سازی به همراه موسیقی‌های آرام‌بخش را آموزش میدهد .این جلسات هرچهارشنبه از ساعت 11 صبح تا هنگام بعد از ظهر در این مرکز برگزار می‌شوند .

همچنین گروه‌های پشتیبانی و هم خوانیهای های گروهی از امکاناتی هستند که برای بزرگسالان بهبود یافته و خانواده‌های آن‌ها فراهم شده‌اند که با نام موسیقی جشن و شادی شناخته می‌شود .هدف گروهی بر مبنای ایجاد نوعی موسیقی سرگرم کننده ،لذت بردن و ایجاد انگیزه برای بهبود یافتگان و یا حتی مبتلایان ایجاد شده است .

مطالعات انجام شده نشان میدهند که آواز خوانی دسته جمعی باعث بهبود وضعیت روحی د و استراتژی های سازگاری با بیماری و مدیریت درد می‌شود و همچنین مزایای دیگری هم دارد .

یکی از بیماران سرطانی که به مدتی طولانی در این دوره ها شرکت کرده بود ،اذعان میکند که آواز خوانی های دسته‌جمعی به او این حس را القاء می‌کردند که شفایی فیزیکی و قلبی و روحی را تجربه میکند .

در این مرکز کلاسهای موسیقی درمانی به صورت رایگان برگزار می‌شوند .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران