رفع موهای زائد یک سنت قدیمی و رایج بین خانمهاست و خانمها از مدتها پیش این سنت را رعایت میکردند و روش های محتلفی را برای رفع موهای زائد ابداع کرده بودند.یکی از این روش ها اپیلاسیون است که امروزه هم بیشتر در کشور های اسیایی رواج دارد .ولی آیا این روش بهداشتی است؟آیا اپیلاسیون میتواند باعث بروز بیماری های پوستی شوید ؟در این پست به این سوالات پاسخ میگوییم.

اپیلاسیون در خانه

حدود 14 درصد از خانمها در امریکا از اپیلاسیون های خانگی استفاده میکنند و صنعت اپیلاسیون و کرمهای موبر بسیار پر درامد است و طرفداران زیادی دارد .همچنین خانمها از شیو برای رفع موهای زائد استفاده میکنند و خیلی از ان هم کرمهای مو بر و یا اپیلاسیون را در کنار شیو به کار میبرند.

با توجه به موارد یاد شده کمپانی های مربوطه هم علاوه بر کرم های موبر ،کیت هایی را تولید کرده اند که حاوی نوار های برچسبی است و برای بدن و یا صورت با سایز های مختلف وجود دارد .به نظر میرسد که این کیت ها خیلی بهداشتی تر هستند.

اپیلاسون موهای زائد را از ریشه جدا میکند و نتایج حاصل از ان هم حدودا  تا یک هفته باقی می مانند.

یکی از مزایای اپیلاسیون های خانگی این است که شما خودتان این کار را انجام میدهید و مسلما سعی میکنید تا بهداشت را رعایت نمایید و میتوانید با خیال راحت از این کیت ها و یا پارچه های تمیز و وکس در خانه استفاده نمایید.

اپیلاسیون در سالن های زیبایی

تعدادی از سالنهای زیبایی از پارچه های تکراری برای اپیلاسیون استفاده میکنند و یا محیط تمیز و بهداشتی ندارند که میتواند خود باعث بیماری شود .

یکی از اپیلاسون کار ها روند کاری خود را توضیح میدهد :ابتدا من یک ماده ضد عفونی کننده را بروی پوست مراجع می مالم و سپس ان را پاک میکنم و بعد از ان وکس را بروی محل مورد نظر می مالم و ان قدر این ماده داغ است که هیچ میکروبی نمیتواند در زنده بماند.ولی در صورتی که بخشی از بدن و یا دست الوده وارد وکس شود ،انگاه باکتری ها به علت گرمای زیاد محیط از این نمیروند .

تخم میکرب ها هم یه این راحتی از بین نمیروند حتی اگر بروی یک چکش با حرارت داغ شوند

بنابراین بهتر است در انتخاب سالن زیبایی مناسب برای اپیلاسیون کمی تحقیق کنید .بیشتری ن انتقال باکتری هم در اپیلاسیون ناحیه بیکینی صورت میگیرد پس بهتر است که اخر از همه به سراغ اپیلاسیون این ناحیه بروید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران