خیلی از مردم دوست دارند خلاق تر باشند. ممکن است احساس کنید دارای یک استعداد بکر و یا خلاقیت خاص هستید، اما در مورد آن مطمئن نیستید. نیمکره راست مغز مرکز خلاقیت شما محسوب می شود. فعالیت هایی مانند موسیقی، هنر و استفاده از تصورات همه فعالیت های مربوط به نیمکره راست مغز می شوند. شما می توانید خلاقیت و تخیل خود را تحریک کنید و بهره وری خود را از طریق برخی تمرینات خاص نیمکره راست مغز افزایش دهید. در ادامه به برخی از این تمرین ها می پردازیم. 

گام نخست برای تقویت نیم کره راست مغز: 

به راهنمایی های بصری یا برنامه های مدیتیشن گوش کنید. تجربه سمت راست مغز یک برنامه صمیمی برای آزادسازی قدرت تخیل می باشد. زمانی که آسوده هستید، پذیرای بینش بیشتری با استفاده از نیمکره راست خود می باشید. می توانید کتاب های مدیتیشن را مطالعه کنید یا در کلاس های یوگا شرکت کنید. 

گام دوم برای تقویت نیم کره راست مغز: 

آواز بخوانید یا کار با یکی از آلات موسیقی را یاد بگیرید. به موسیقی جدید گوش دهید. گوش دادن به موسیقی یا اجرای موسیقی باعث تحریک قشر شنوایی سمت راست مغز می شود و باعث افزایش خلاقیت خواهد شد. 

گام سوم برای تقویت نیم کره راست مغز: 

در کلاس های هنری شرکت کنید. حتی اگر فکر می کنید هیچ توانایی هنری ندارید، کشیدن تصاویر نیمکره راست مغز شما را تشویق می کند تا فعال تر شود. فعالیت های هنری مانند مجسمه سازی یا نقاشی باعث افزایش فعالیت نیمکره راست مغز می شود.

گام چهارم برای تقویت نیم کره راست مغز: 

یک سرگرمی خلاقانه، مانند بافتنی، خیاطی یا دیگر سرگرمی های این سبک انتخاب کنید که تمام تموجه و تمرکز شما را به خود جلب کند. پیدا کردن یک الگوی بافتنی یا استفاده از ایده خود در این مورد الهام بخش تخیلات شما خواهد بود. تمرکز بر روی ساخت یک محصول زیبا باعث تحریک و تشویق نیمکره راست مغز می شود.

گام پنجم برای تقویت نیم کره راست مغز: 

نوشتن یا طراحی کردن را با سمت غیر مسلط خود تمرین کنید – به عنوان مثال اگر راست دست هستید، نوشتن و طراحی را با دست چپ خود تمرین کنید. دست غیر مسلط شما (دست چپتان اگر راست دست هستید) حاکم بر نیمکره راست مغز شما می باشد. تحریک سمت راست مغز با استفاده از دست مخالف می تواند به شما کمک کند تا خلاقیت، شهود و عواطف خود را بهتر درک کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران