با بالا رفتن سن انتهای کروموزوم ها که تلومرنامیده می شود کوتاهترمی شود.  کوتاه شدن تلومرباعث می شود افراد درمقابل بیماری آسیب پذیرشوند.  اما مطالعات نشان داده که رژیم غذایی مناسب و ورزش ارتلومرها محافظت می کند و درنتیجه روند پیری درسطح سلولی کند می شود.

ویژگی های شخصیتی ازجمله با وجدان بودن به سلامتی و ایجاد ارتباطات قوی و حرفه ای کمک می کند و عامل مؤثری درداشتن زندگی طولانی است.  

افرادی که دوستان زیادی دارند درمقایسه با کسانی که منزوی هستند عمرطولانی تری می کنند.  همچنین انتخاب دوست نیزبه شیوه سالم زندگی کمک می کند.  ازدوستی با افراد پرخور و سیگاری بپرهیزید. زیرا ممکن است عادت پرخوری و سیگارکشیدن ازطریق روابط دوستانه به شما منتقل شود.

شاید تعجب کنید اگربدانید که ترک سیگاردرسن 30 سالگی 10 سال، در40 سالگی 9 سال، در50 سالگی 6 سال و در60 سالگی 3 سال عمرشما را افزایش می دهد.  

خواب بعد ازظهر و یک چرت کوتاه باعث می شود که سطح هورمون های استرس پایین بیاید و احتمال بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای شامل مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل، روغن زیتون و ماهی است.  پیروی ازرژیم غایی مدیترانه ای  خطر ابتلا به سندرم متابولیک را به طور قابل توجهی کاهش می دهد .  
سندرم متابولیک ترکیبی از چاقی، قند خون، افزایش فشارخون و عوامل دیگری است که خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

مطالعات متعددی نشان داده است که افراد متاهل درمقایسه با افراد مجرد عمربیشتری می کنند زیرا ازدواج برای  بسیاری  حمایت اجتماعی و اقتصادی ازدواج فراهم می کند.  درحال حاضر نرخ مرگ و میر افراد متاهل کمتر از کسانی است که همسرشان فوت شده، طلاق گرفته و یا هرگز ازدواج نکرده اند.

نداشتن اضافه وزن بخصوص چربی دورشکم می تواند ازشما در برابر دیابت، بیماری های قلبی و دیگر بیماری هایی که عمرانسان را  کوتاه می کند محافظت  کند.  بنابراین فیبر بیشتری مصرف کنید،  بطورمنظم ورزش کنید زیرا اینها راهکارهای مؤثر برای کاهش چربی شکم است.

فعالیت بدنی منظم خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی از انواع سرطان و افسردگی را کاهش می دهد.  

 ورزش حتی ممکن است به شما کمک کند  ذهنی فعالترنسبت به  سن خود داشته باشید.  فعالیت خود را از10 دقیقه درروز شروع کنید و بتدریج  آن را اضافه کنید تا به حدود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط درهفته برسد.

مصرف بیش از حد الکل  قطر شکم و فشار خون را افزایش می دهد و می تواند موجب بروز مشکلات سلامتی شود.  مردان و زنان نباید در هفته بیش از 3 روز یا بیشتر بنوشند.

تحقیقات نشان داده پروتئین سیستم ایمنی بدن افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می کنند نسبت به تمایل به افرادی که هرگز شرکت نمی کنند بالاتراست و این افراد عمر طولانی تری دارند.   

خشم مزمن با کاهش عملکرد ریه، بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری های دیگر مرتبط است.  به نظرمی رسد عفو و بخشش به کاهش اضطراب، پایین آمدن فشار خون و تنفس راحت کمک می کند.  پس  کینه را رها کنید تا از مزایای سلامت جسمی بهره مند شوید و عمرطولانی تری داشته باشید.

هر سال   میلیون ها نفر براثراستفاده نکردن ازتجهیزات ایمنی دچارسانحه شده و می میرند.  استفاده ازاین تجهیزات یک راه ساده برای افزایش احتمال یک زندگی طولانی است.  بسته بودن کمربند ایمنی در یک تصادف ماشین خطر مرگ یا آسیب جدی را 50٪ کاهش می دهد.  

در تصادفات موتور سیکلت، اکثر مرگ و میر به علت آسیب وارده به سر ایجاد می شود اما درصورتیکه همیشه کلاه ایمنی بپوشند احتمال خطرکاهش می یابد.
خوابیدن  به اندازه ی کافی وبا کیفیت خوب می تواند خطر ابتلا به اختلالات چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و بد خلقی را کاهش دهد.  خواب کافی باعث می شود که بیماری ها سریعتر بهبود یابند.  
خواب کمتر از پنج ساعت در شب خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد ، بنابراین خواب یک اولویت است. 

تغییر در شیوه زندگی از جمله مدیریت استرس  به جلوگیری از بیماری قلبی کمک می کند.  اگر چه اجتناب از استرس به طور کامل ممکن نیست اما راه های مؤثر برای کنترل آن وجود دارد.  سعی کنید یوگا، مدیتیشن و یا تنفس عمیق انجام دهید.  انجام این کارها حتی برای چند دقیقه درروز می تواند بسیارمؤثرباشد.

محققان ژاپنی دریافته اند که  احتمال ابتلا به سکته مغزی، بیماری های قلبی و یا بیماری های دیگر درافرادی  که هدف دارند کمتراست.  همچنین  هدف داشتن درزندگی  به کاهش خطر بیماری آلزایمر مرتبط است.

پیدا کردن سرگرمی و فعالیت های مختلف نیز ممکن است به شما برای داشتن زندگی طولانی کمک  کند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران