افسردگی باعث درماندگی فرد بیمار می شود. در کنار دارو و درمان برای این بیماری، کارهای زیاد دیگری نیز می توان انجام داد تا با این مشکل مقابله کرد. تغییر رفتار – فعالیت های جسمی، سبک زندگی و حتی طرز فکر – یکی از بهترین روش های درمان افسردگی است. 

موارد زیر به فرد افسرده کمک می کنند 

  1. انتخاب یک روال: اگر شما افسرده هستید نیاز به یک روند خاص دارید. افسردگی ممکن است باعث خراب شدن ساختار زندگی شما شود. تنظیم یک برنامه روزانه می تواند این ساختار را بازگردانده و به زندگی نظم بخشد. 
  2. تعیین هدف: وقتی افسرده می شوید، ممکن است فکر کنید هیچ کاری را نمی توانید انجام دهید. این امر باعث می شود نسبت به خود حس خوبی نداشته باشید. برای پیشگیری از بروز چنین احساسی اهداف روزانه برای خود تعیین کنید. ابتدا با اهداف کوچکتر شروع کنید تا بتوانید آنها را به انجام برسانید. زمانیکه احساس خوبی پیدا کردید، می توانید این اهداف را بزرگتر کنید. 
  3. ورزش کردن: ورزش به طور موقت ماده شیمیایی به نام اندورفین را افزایش می دهد که به داشتن احساس خوب می کند. به علاوه می تواند مزیت های دیگری برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد. ورزش منظم به مغز کمک می کند تا خود را در جهت مثبت بازسازی کند. برای به دست آوردن مزایای ورزش و تاثیر آن بر افسردگی ورزش های حرفه ای لازم نیست، بلکه چند بار پیاده روی در طول هفته نیز می تواند بسیار موثر باشد. 
  4. تغذیه سالم: هیچ رژیم غذایی جادویی برای درمان افسردگی وجود ندارد، اما بهتر است به آنچه می خورید دقت داشته باشید. اگر افسردگی باعث افزایش اشتهای شما شده، کنترل میزان خوردن ضروری است و باعث می شود حس بهتری به خود داشته باشید. گرچه هیچ چیز قطعی نیست، اما شواهدی وجود دارند حاکی از این که مواد غذایی با اسیدهای چرب امگا 3 (مانند ماهی سالمون و تن) و فولیک اسید ( مانند اسفناج و آووکادو) می توانند میزان افسردگی را کاهش دهند. 
  5. خواب کافی: نداشتن خواب و استراحت به اندازه کافی باعث بدتر شدن افسردگی می شود. به منظور بهتر خوابیدن تغییراتی در سبک زندگی خود اعمال کنید. هر شب راس یک ساعت مشخص بخوابید و راس یک ساعت مشنخص نیز بیدار شوید. تمام مواردی که باعث بروز اختلال در خواب شما می شوند را از اتاق خواب خارج کنید. 
  6. قبول مسئولیت: وقتی افسرده هستید، سعی می کنید از تمام مسئولیت های زندگی خود را کنار کشید، اما این کار را نکنید. داشتن مشغله این مسئولیت ها و پرداختن به امور روزانه روشی برای مقابله با افسردگی می باشد. این مسئلیت ها به شما کمک می کنند تا حس خوبی نسبت به خود داشته باشید. 
  7. مقابله با افکار منفی: یکی از موثرترین روش های مبارزه با افسردگی انجام کارهای ذهنی است – تغییر در چگونگی افکار. در زمان افسردگی فرد به سمت بدترین افکار کشانده می شود. در این مواقع استفاده از منطق بهترین روش درمانی می باشد. در این واقع فرد تصور می کند دیگران به او اهمیت نمی دهند، اما آیا مدرکی در این رابطه وجود دارد؟ ممکن است تصور کند موجود بی ارزشی است، اما آیا واقعا اینگونه است؟ بهبود اینگونه افکار نیاز به زمان دارد، اما به مرور زمان می توان با این افکار مبارزه کرده و آنها را کنترل کرد. 
  8. مشورت با پزشک قبل از مصرف هرگونه مکمل: مصرف هرگونه مکمل، به ویژه اگر بیمار در حال مصرف دارو نیز باشد، باید با مشورت پزشک انجام شود. 
  9. انجام یک کار جدید: یکی از روش های مبارزه با افسردگی انجام یک کار جدید می باشد، مانند رفتن به موزه، کتاب خواندن در یک پارک، داوطلب شدن برای آشپزی و یا شرکت در کلاس های مختلف. به یاد داشته باشید زمانی که سعی می کنیم کار جدید انجام دهیم، در مغز نیز تولید ماده شیمیایی دوپامین، که با شادی و لذت در ارتباط است، افزایش می یابد. 
  10. سعی در لذت بردن: اگر افسرده هستید، زمان بیشتری را صرف اموری بکنید که برایتان خوشایند است. 
نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران