بوقلمون: بوقلمون حاوی پروتئین تریپتوفان است که بدن برای ساخت سروتونین استفاده می کند. سروتونین ماده شیمیایی مغز است که نقش مهمی در بروز افسردگی دارد. در حقیقت برخی داروهای ضدافسردگی با هدف قرار دادن چگونگی استفاده از سروتونین در مغز بر روی فرد بیمار تاثیر می گذارند. مرغ و سویا نیز دارای تاثیر مشابهی هستند. 

آجیل برزیلی: این آجیل حاوی سلنیوم است که از بدن در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. بررسی ها نشان داده اند جوانانی که این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. به هرحال نمی توان گفت کمبود سلنیوم منجر به افسردگی می شود تنها مقدار کمی از این آجیل تقریبا نیمی از مواد معدنی مورد نیاز روزانه تان را تامین می کند، بنابراین در میزان مصرف خود دقت کافی داشته باشید. دیگر مواد غذایی حاوی مواد معدنی مشابه عبارتند از برنج قهوه ای، گوشت بدون چربی، دانه های آفتاب گردان و غذاهای دریایی. 

هویج سرشار از بتا کاروتن است که در کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین و طالبی نیز وجود دارد. بررسی ها نشان داده اند این ماده غذایی به کاهش افسردگی کمک می کند. شواهدی در رابطه با پیشگیری از افسردگی توسط این ماده غذایی وجدو ندارد، اما وجود آن در رژیم غذایی آسیبی به شما نمی زند. 

صدف: غذاهای دریایی مانند صدف و نرم تنان منبع خوبی از ویتامین B12 هستند. برخی بررسی ها نشان داده اند که افرادی که دچار کمبود ویتامین B12 هستند، بیش از دیگران ددر معرض ابتلا به افسردگی هستند. کمبود این ویتامین منجر به کاهش ماده ای به نام آدنوزیل متیونین –S یا SAM می شود که ممکن است کمبود همین ماده باعث بروز افسردگی شود. مغز شما برای پردازش دیگر مواد شیمیایی که بر روی خلق و خو تاثیر می گذارند، به این ماده نیاز دارد. اگر تمایل به مصرف دیگر مواد غذایی حاوی ویتامین B12 دارید، می توانید گوشت گاو بدون چربی، شیر و تخم مرغ را نیز امتحان کنید. 

قهوه: کافئین باعث بالاتر رفتن انگیزه و انرژی می شود. اما اگر مبتلا به افسردگی پس از زایمان یا اختلال هراس هستید، کافئین باعث بدتر شدن علائم می شود. 
 

سبزیجات برگ سبز: این سبزیجات سرشار از فولات هستند. فولات به عملکرد بهتر سلول های مغز کمک می کند و می تواند از بدن در مقابل افسردگی محافظت کند. برخی کارخانه ها مکمل هایی از این ماده که با نام ویتامین B9 نیز شناخته می شود، یه غلاتی مانند پاستا و برنج اضافه می کنند. فولات به علاوه در عدس، لوبیا و مارچوبه نیز وجود دارد. 
 

ماهی: برخی ماهی ها مانند ماهی آزاد، شاه ماهی و ماهی تن سرشار از چربی های اشباع نشده هستند. محققان معتقدند این چربی برای مقابله با افسردگی مفید است. یک نوع از این چربی ها اسیدهای چرب امگا 3 نامیده می شود و به سلول های مغز کمک می کند از مواد شیمیایی استفاده کنند بر روی خلق و خو تاثیر گذار هستند. برخی بررسی ها نشان داده اند که افرادی که دچار افسردگی نیستند، دارای سطح بالاتری از امگا 3 می باشند. 

شیر منبع خوبی از ویتامین D محسوب می شود. کمبود این ماده غذایی در بدن گاهی باعث افسردگی می شود. تحقیقات نشان داده اند افرادی که مکمل های ویتامین D مصرف می کنند، کمتر از دیگران افسرده می شوند. اگر شیر دوست ندارید می توانید از دیگر مواد غذایی مانند ماهی تن و آب میوه در رژیم غذایی خود استفاده کنید که سرشار از ویتامین D هستند. 

گاهی گفته می شود فست فود و خوردنی های ناسالم مانند چیپس و غیره باعث شادی می شوند. احساس ناشی از این غذاها سریع و کوتاه مدت است. در حقیقت غذاهای فرآوری شده تاثیر بدی بر روی خلق و خوی شما دارند. بررسی ها نشان داده اند رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی شکر، کربوهیدرات های ساده و عذاهای چرب بر روی خلق و خو و احساسات شما تاثیر می گذارند. یک رژیم غذایی متعادل و مناسب رژیمی است که حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی باشد. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران