در اغلب موارد این بیماری  به دلیل مصرف اب و یا غذای الوده و یا استفاده از حوله و لوازم شخصی فرد مبتلا بوجود می اید .


این ویروس ها در بروز آنفولانزا  معده نقش دارند :

نورویروس : بزرگسالان و کودکان میتوانند توسط این ویروس آلوده شوند و این ویروس دلیل اصلی ابتلا به ویروس ها ی ناشی از موادغذایی است . عفونت حاصل از آن بین خانواده ها و جوامع پخش میشود .

احتمال  سرایت این بیماری در محیط های بسته بیشتر است .در بیشتر موارد فرد از طریق آب و یا غذای آلوده و یا تماس با فرد آلوده مبتلا میشود .

روتاویروس : روتاویروس از رایج ترین دلیل بروز آنفولانزا  معده در کودکان تمام دنیاست و بیشتر آنها هم زمانی مبتلا میشوند که انگشت کثیف خود و یا دیگر اشیای آلوده را در دهان خود قرار میدهند .این عفونت در کودکان شایع تر است .

بزرگسالان مبتلا به روتاویروس علائمی ندارند ولی آنها هم میتوانند این بیماری را به دیگران انتقال بدهند و همین موضوع موجب نگرانی برخی افراد شده است  .در برخی کشور ها همانند امریکا واکسینه علیه این بیماری وجود دارد و شواهد نشان میدهد که این واکسن در پیشگیری از بروز این عارضه موثر میباشد .

تعدادی از حلزون های صدف دار مانند صدف خوراکی خام و یا نسبتا خام میتواند باعث بروز این بیماری شوند .انتقال این بیماری به نوعی مدفوعی-دهانی میباشد یعنی فردی که مبتلا به این بیماری است پس از رفتن به توالت ,دستهای خود را نمیشوید و پس از ان تماس دستهای او با هر جسمی میتواند بیماری را به دیگری انتقال دهد .

 

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری چه باید کرد ؟ 

برای  پیشگیری از ابتلا به عفونت های روده ای  نکات زیر را حتما رعایت کنید  :

کودک خود را واکسینه نمایید : در بعضی از کشور ها مانند امریکا واکسن ضد روتاویروس وجود دارد که در سال اول زندگی اطفال زده میشود و از بروز علائم شدید این بیماری در کودک جلوگیری میکند .

دستهای خود را کامل بشویید و از تمیزی دستان کودک خود هم اطمینان حاصل کنید : در صورتی که کودکتان بزرگ تر است حتما به او آموزش دهید که پس از رفتن به سرویس بهداشتی دستانش را خوب بشوید . بهتر است دستها به مدت 20 ثاینه با صابون و اب گرم کاملا شسته شود و زیر ناخن ها و دور ناخن ها و مناطق دیگر دست باید به خوبی تمیز شوند .

عدم اشتراک وسایل شخصی : از اشتراک عینک ,لوازم شخصی و بشقاب خود با دیگران بپرهیزید و از حوله های متفاوتی استفاده کنید .

پرهیز از نزدیک شدن به فرد بیمار : از نزدیک شدن بیش از اندازه به فرد مبتلا به این بیماری بپرهیزید. 

سطح های مختلف را ضد عفونی کنید : دستگیره در ، شیر آب و پیشخوان را حتما ضد عفونی کنید .میتوانید برای انجام این کار از مخلوط دو فنجان وایتکس با یک گالون آب استفاده کنید .

از رعایت کامل بهداشت در مهد کودک و امادگی اطمینان حاصل نمایید :حتما چک کنید که اتاق تعویض لباس و سرو غذا مجزا میبشاند .اتاق مخصوص تعویض پوشک باید دارای یک سینک و یک روش بهداشتی برای دور انداختن پوشک ها باشد .

رعایت موارد بهداشتی بهنگام مسافرت : در طی سفر به موارد بهداشتی دقت نمایید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران