1.مصرف الکل را قطع کنید

شکم بزرگ همیشه نشانه ای از مصرف نوشیدنی های الکلی نیست بلکه با افزایش سن میتواند به حالتی معمول تبدیل شود و مصرف الکل هم تأثیری منفی بر آن خواهد داشت .یک لیوان آبجو و یا مشروب حدود 150 کالی دارد و اگر شما اغلب از این نوشیدنی ها مصرف میکنید ،کالری مصرفی تان هم بیشتر خواهد شد .همچنین الکل اشتهای شما را افزایش میدهد و احتمالاً شما را به مصرف مواد غذایی بیشتر سوق میدهد .

 

2.زمانی را به ورزش اختصاص دهید

بیشتر افراد 40. سال به بالا در میان وظایف شغلی ،فعالیت های خانوادگی و سایر موارد وقتی نمی یابند تا بتوانند ورزش کنند.ولی باید به منظور حفظ سلامتی فیزیکی و وزن ایده التان هفتگی دو ساعت و نیم ورزشی با شدت متوسط انجام دهید مانند قدم زنی سریع و یا باغبانی ساده .زمانهایی را در تقویم خود به این موارد اختصاص دهید و آن‌ها را الویت خود قرار دهید .

 

3.عضلات خود را تقویت کنید

به طور طبیعی افراد پس از 40 سالگی عضلات خود را از دست میدهند به‌خصوص خانمها پس از یائستگی .از آنجایی که عضلات بیشتر کالُری می سوزانند تا چربی ،این کار میتواند متابولیسم شما را کاهش دهد و کاهش وزن را برای شما دشوار سازد .ورزش های افزایش دهنده ی قوای بدنی مانند وزنه برداری و یا کار با وزنه مانند پوش اپ و یا اسکوات دو بار در هفته میتواند به شما کمک کند تا این عضلات را حفظ نمایید .

 

4.ریلکس کنید

استرس باعث می‌شود تا شما به میزان بیشتری از مواد غذایی ناسالم مصرف کنید و همچنین بدن شما به سختی میتواند چربی ها را از بین ببرد .سعی کنید یوگا ،تنفس عمیق ،مدیتیشن ،قدم زدن و یا مطالعه یک کتاب را انتخاب کنید .متد های کاهش استرس برای هر فردی با دیگری متفاوت است بنابراین میتوانید متدی را انتخاب کنید که مناسب شماست .

 

5.خوب خوابید

پس از 40 سالگی ممکن است مسائل مختلفی خواب شما را خراب کنند مانند بیماری‌ها ،استرس ،داروهای مصرفی و برای خانمها نیز یائستگی .ولی افرادی که خواب خوبی ندارند ،به احتمال بیشتری چاق می‌شوند .اگر به دلیل استرس و یا گرفتاری نمی‌توانید به خوبی بخوابید ،سعی کنید عادات خود را تغییر دهید و یک روتین منظم را جایگزین کنید .

 

6.وضعیت تیروئیدتان را چک کنید

اگر شما رژیم غذایی سالمی دارید و به طور منظم ورزش میکنید ولی باز هم نمیتوانید وزن کم کنید ،ممکن است به اختلالی در غده تیروئید دچار شده باشید .این حالت در 5 درصد افراد بروز میکند و بیشتر هم خانمها و افراد بالای 60 سال را دچار میکند .افزایش وزن ،خستگی ،دردهای مفاصل یا عضلات و افسردگی هم از علایم این اختلال هستند .میتوان با داروها وضعیت تیروئید را بررسی نمود بنابراین در صورت لزوم به پزشکتان مراجعه کنید .

 

7.از دیگران کمک بگیرید

برای بسیاری از افراد کاهش وزن به همراه دیگران خیلی ساده‌تر از کاهش وزن به تنهایی است .ممکن است شمادر محل کارتان وارد یک مسابقه کاهش وزن شوید ،به یک گروه هدفمند در شبکه‌های جمعی بپیوندید و یا از دوستتان بخواهید تا با هم برای پیاده روی صبحگاهی بروید و یا در کلاس بدنسازی ثبت نام نمایید .مشارکت با دیگران در جهت رسیدن به این هدف میتواند انگیزه شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا این رژیم را بهتر حفظ کنید .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران