افرادی که به اگزما مبتلا هستند برای جلوگیری ازتحریک و خارش هرکاری ازدستشان بربیاید انجام می دهند.  به همین دلیل شاید بخواهید هرنوع رژیم غذایی مربوط به اگزما را امتحان کنید. 

برخی از افراد می گویند پس ازخوردن غذای خاص نشانه های اگزما بدترمی شود.  اما ازآنجایی که ما درطول روز خوراکی های بسیاری مصرف می کنیم گفتن اینکه کدامیک ازآنها دقیقا باعث تشدید اگزما شده سخت است.

حساسیت های غذایی و اگزما
واکنش آلرژیک به چیزهایی مانند لبنیات، تخم مرغ، آجیل، سویا و یا گندم ممکن است باعث کهیر یا سایر مشکلات پوستی مانند اگزما بشود که البته با هم تفاوت دارند.   

براساس مطالعات دانشمندان فرآورده های حاوی پروبیوتیک ممکن است به تسکین علائم این بیماری در کودکان کمک کند.   پروبیوتیک نوعی باکتری است که برای تهیه ماست، دوغ و یا مکمل ها ازآن استفاده می شود. 

همچنین مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه و سفید، سبز و یا چای اولانگ به کاهش علائم اگزما کمک می کند.  محققان همچنین معتقدند اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی و روغن ماهی به مبارزه با التهاب ناشی ازاگزما  کمک می کند. 

بهترین راه، انتخاب  یک برنامه غذایی متعادل است.   با وجود نامشخص بودن ارتباط بین غذا و اگزما، هیچ شکی نیست که  مصرف مقدار زیادی از میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب  و غلات سبوس دار رژیم مناسبی برای سلامت کلی شما است.

رژیم غذایی و اگزما درکودکان
آلرژی غذایی گاهی اوقات موجب اگزمای کودکان می شود.  اما پس از سن 3 یا 4  سالگی نادر است.  آلرژی غذایی می تواند اگزما را در بعضی از نوزادان و کودکان تشدید کند.    

برخی از مواد غذایی که بیشتر احتمال دارد باعث آلرژی یا اگزما درکودکان بشوند عبارتند از:   
شیر، تخم مرغ، بادام زمینی، آجیل درختی، گندم، ماهی، حلزون صدف دار، سویا

حتی اگرفرزند شما به یک ماده غذایی آلرژی داشته باشد حذف آن غذا تأثیرچندانی برازبین رفتن راش ها نخواهد داشت.  بنابراین با تجویزو توصیه پزشک درمان های همزمان دیگری لازم است.  

سایردرمان ها شامل استفاده ازپمادهای پوستی، لوسیون، داروها و اجتناب ازآلرژن های دیگر مانند گرد و غبار، گرده گیاهان وشوره حیوانات خانگی است.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران