افسردگی دارای علائمی است که در ادامه به بیان این علائم می پردازیم. 


1.    مشکلات خواب 


افسردگی بر روی بدن و ذهن تاثیر می گذارد. مشکل برای خوابیدن یا تداوم خواب یکی از مشکلات رایج در بین افراد مبتلا به افسردگی است. اما ممکن است گاهی تصور شود خواب این افراد زیاد شده است. 


2.    درد قفسه سینه 


درد قفسه سینه ممکن است نشانه بروز مشکلی در قلب، ریه یا معده باشد. بنابراین در صورت بروز درد قفسه سینه به پزشک مراجعه کنید تا دیگر علل احتمالی این درد را رد کند. گاهی نیز این درد نشانه افسردگی است. 
افسردگی خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش می دهد. به علاوه افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی می باشند. 


3.    خستگی شدید 


اگر احساس خستگی زیادی دارید و انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه خود ندارید - حتی زمانی که به اندازه کافی می خوابید و استراحت کافی دارید – این مشکل می تواند نشانه افسردگی باشد. خستگی و افسردگی هر دو با هم شرایط را بدتر می کنند. 


4.    درد مفاصل و عضلات 


دردهای مداوم و طولانی مدت خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند. افسردگی نیز ممکن است منجر به درد شود، زیرا پیام رسان های شیمیایی به مغز در هر دو مورد مشترک هستند. افراد مبتلا به افسردگی 3 برابر دیگران در معرض ابتلا به دردهای مداوم هستند. 


5.    مشکلات گوارشی 


مغز و سیستم گوارشی به شدت با هم مرتبط هستند، به همین دلیل در حالت استرس و نگرانی اکثر ما دچار دل درد یا تهوع می شویم. افسردگی نیز می تواند بر روی دستگاه گوارش تاثیر گذاشته و منجر به تهوع، اسهال یا یبوست شود. 


6.    سردرد 


بررسی ها نشان داده اند که افراد مبتلا به افسردگی اساسی 3 برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به میگرن هستند و بالعکس افراد مبتلا به میگرن نیز 5 برابر دیگران در معرض ابتلا به افسردگی هستند. 


7.    تغییر در اشتها یا وزن


برخی افراد مبتلا به افسردگی کمتر احساس گرسنگی می کنند. برخی دیگر نمی توانند غذا خوردن خود را کنترل کنند. نتیجه این مشکلا افزایش یا کاهش وزن می باشد که با کمبود انرژی همراه است. افسردگی با اختلالات خوردن مانند پرخوری، بی اشتهایی یا پرخوری عصبی همراه است. 


8.    کمر درد 


زمانی که کمردرد به طور منظم و بر یک مبنای خاص بروز می کند، می تواند ناشی از افسردگی باشد. افراد مبتلا به افسردگی بیش از دیگران در معرض دردهای شدید در کمر و گردن خود هستند. 


9.    آشفتگی و بیقراری 


اختلالات خواب و دیگر مشکلات ناشی از افسردگی ممکن است باعث بیقراری و آشفتگی فرد شوند. مردان بیش از زنان این بیقراری را نشان می دهند. 


10.    مشکلات جنسی 


اگر دچار افسردگی شوید، ممکن است تمایل خود را به برقراری رابطه جنسی از دست بدهید. برخی داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می شوند نیز بر روی تمایلات جنسی تاثیر می گذارند. در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنید. 


11.    ورزش کردن 


بررسی ها نشان داده اند که ورزش منظم باعث آزادسازی یک ماده شیمیایی در مغز می شود که باعث ایجاد حس خوب در فرد می شود، خلق و خو را بهبود بخشیده و میزان حساسیت فرد به درد را کاهش می دهد. 
گرچه فعالیت بدنی به تنهایی به درمان افسردگی کمک نمی کند، اما در طولانی مدت باعث بهبود علائم آن می شود. اگر شما نیز مبتلا به افسردگی هستید، ممکن است ورزش کردن برایتان سخت باشد. اما به یاد داشته باشید که ورزش کردن باعث کاهش خستگی و خواب بهتر می شود. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران