شاید در هوای گرم برای گردش با دوستان یا دوچرخه سواری و موارد دیگر بیرون بروید ولی بهتر است از خود در برابر افزایش دما و هوای گرم مراقبت کنید .

 

نکاتی برای بیماران قلبی

 

اگر شما یکی از بیماران قلبی هستید و بالای 50 سال سن دارید و یا چاق هستید ،بهتر است که در هوای گرم نکات مهمی را رعایت کنید .

اگر قبل از آغاز تمارین ورزشی ،به علایم بیماری‌های قلبی دچار شدید و یا به طور کلی به بیماری‌های مزمن مبتلا هستید و یا ابهامی در این زمینه دارید ،حتما با پزشکتان مشورت نمایید .تعدادی از داروهای درمانی هم مانند مسدود کننده های بتا ،مسدود کننده های گیرنده های ACE

و مهار کننده های آن ،مسدود کننده های کانالهای کلسیمی و مدر ها که بدن را مملو از سدیم میکنند هم میتوانند پاسخ‌گویی کلی بدن به گرما را شدت بخشند .

پزشکان تأکید میکنند که مصرف منظم داروها برای بیماران قلبی ضروری است به‌خصوص در هوای گرم .حتی افراد مسنی که از داروهای درمانی مصرف نمی‌کنند ،باید در هوای گرم بیشتر از حد مراقبت نمایند و نکاتی را رعایت کنند .

این احتمال نیز وجود دارد که افراد بالای 50 سال تشنگی را در دمای بالا حس نکنند و به همین دلیل حتماً باید هنگام قرار گیری در معرض هوای گرم با خود آب همراه داشته باشند ،حتی اگر آن را ضروری نمی‌دانند .

 

نکاتی برای همه افراد در هوای گرم

 

آیا میخواهید به راحتی با گرمای هوا مقابله کنید ؟پس بهتر است که بین ساعتهای 12 تا سه بعد از ظهر از خانه خارج نشوید زیرا در این زمان خورشید به بیشترین حد خود می‌تابد و میتواند خطر گرما زدگی را افزایش دهد .

میتوانید در هوای گرم با یکی از دوستان و یا آشنایان خود ورزش کنید تا در صورت بروز گرما زدگی از شما مراقبت نماید .به این نکات توجه کنید :

-کفش های خوبی را برای خود انتخاب کنید :معمولا در هوای گرم و دمای بالا پاها به بیشترین حد ممکن عرق میکنند و به همین دلیل بهتر است که کفش‌هایی را برای خود انتخاب کنید که به خوبی جریان هوا را عبور دهند .جورابهای جاذب تعریق ویا پودر ها و مواد ضد تعریق استفاده کنید .

-لباسهای نخی بپوشید :سعی کنید در هوای گرم لباسهای روشن و نازک و نخی یا پارچه های ترکیبی بپوشید که به خوبی گرما را منتقل میکنند .کلاه و عینک هم گزینه های خوبی برای فصول گرم سال هستند .

-اب بنوشید و از کرم ضد آفتاب مصرف کنید :حتما قبل از خروج از خانه از یک کرم ضد آفتاب مناسب با حداقل اس پی اف 15 استفاده کنیدو آن را هر دو ساعت یک بار تجدید کنید .همچنین بهتر است قبل و پس از ورزش به میزان کافی آب بنوشید .از مصرف نوشیدنی های الکلی و یا کافئین دار هم بپرهیزید .

-کمی بین تمارین ورزشی خود وقفه بیندازید و صبر کنید و سپس دوباره ورزش را شروع کنید .

 

علایم گرما زدگی عبارتند از :

-سردرد

-مرطوب شدن و سردی پوست

-سرگیجه و سبکی سر

-ضعف

-تهوع و استفراغ

-تیرگی ادرار

اگر یکی از موارد یاد شده را تجربه کردید ،از ورزش دست کشیده و با استفاده از یک حوله مرطوب ،کمپرس آب یخ و یا تهویه هوا دمای بدن خود را کاهش دهید .

 

نشانه‌های گرمازدگی شدید

 

-تب بالای 140 درجه فارنهایت

-رفتار غیر منطقی

-گیجی شدید

-خشکی و قرمزی و داغی پوست

-تنفس سریع و کم عمق

-تپش سریع و ضعیف قلب

-تشنج

-بی هوشی 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران