آیا خودتان را مسن تر از سن واقعیتان می بینید؟ چه زمانی این احساس بیشتر است؟ آیا این احساس با قرار گرفتن رو به روی آینه بیشتر نمی شود؟ یکی از راه های از بین بردن این حس ناخوشایند رسیدگی به ظاهرتان است. در این مقاله راه کارهایی برای این کار بیان می کنیم.

 

پرایمر آرایشی
پوست با بالا رفتن سن نازک و خشک میشود. بنابراین، محصولات آرایشی قبلی پاسخگو نخواهند بود و به محصولات جدیدتر و مناسب وضعیت فعلی نیاز است. یکی از این محصولات پر کاربرد پرایمر آرایشی با کیفیت است که چین و چروک های کوچک پوست را محو می کند (نمونه: خواننده معروف سلین دیون).

 

لایه های حجیم 
پوشاندن چین و چروک های پوست ، جوش و یا هر نوع عارضه دیگر با لایه های حجیم از فونداسیون، کرم مرطوب کننده، کرم پودر، و پنکیک کمکی به زیبایی پوست نمی کند. بلکه به سن پوست اضافه می کنیم و وزن زیادی روی آن می گذاریم. در اکثر موارد هم این این لایه ها ترک خورده و ظاهر ناخوشایند پیدا می کنند. به جای اینکار، ابتدا یک لایه نازک پرایمر آرایشی، یک لایه نازک نرم کننده و در انتها لایه نازکی از پنکیک یا کرم پودر مناسب بزنید. سعی کنید به جای مالیدن این کرم ها با دست از اسفنج یا شات آرایشی بهره ببرید. 

 

چشمان دلقکی
به چشمهایتان توجه کنید. به فرم آنها دقت کنید. پلکهایتان را نگاه کنید. سعی کنید با توجه به تمامی این موارد چشمهایتان را آرایش کنید. برخی افراد بدون توجه به این موارد و با استفاده از سایه فراوان و خط چشمهای کلفت چشمهایشان را شبیه دلقک های سیرک می کنند!!!!!!!! آرایش چشم بسیار مهم است. نیاز به زیاد آرایش کردن نیست بلکه درست باید آرایش کرد!!!!! اولین کار تهیه آینه مناسب و قرار دادن آن در جایی خوش نور است تا به خوبی اعضای صورتتان را ببینید زیرا با بالا رفتن سن دید کم می شود (از این حقیقت نمی توانید فرار کنید) پس باید کاری کنید که دقتتان از بین نرود. آرایش چشم نیاز به دقت و ریز بینی دارد.

با بالا رفتن سن پلک ها دچار افتادگی می شوند. خوب عمل های زیبایی هم هزینه بالایی دارند!! نگران نباشید راه حل اینکار آسان است. اگر دچار افتادگی پلک شده ایید دیگر پشت چشم را سایه تیره نزنید. سایه های کم رنگ و بسیار روشن پشت چشم بزنید. حالا دیگر محدوده چشم باید آرایش شود یعنی فقط باید از خط چشم آنهم نه کلفت بالای مژه ها بهره ببرید و داخل چشمتان را هم با مداد چشم پر کنید. این کار ظاهری خوشایند به چشمهایتان می دهد و افتادگی پلک را کم رنگ تر می کند.

 

آرایش ابرو
ابروها بسیار مهم هستند زیرا قاب صورت و چشمان به حساب می آیند. با بالا رفتن سن و یا به دلائل ارثی- محیطی ابروها کم پشت تر شده و کم رنگ و یا حتی سفید می شوند. برای پوشاندن این مورد از مداد و سایه های ابرو کمک بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که نزدیک و مکمل به رنگ مویتان باشد. برخی افراد تاتو ابرو را انتخاب می کنند که مورد تائید بسیاری از مجامع سلامتی نمی باشد. در ضمن تاتو ابرو همیشگی است و نمی توان مدل جدیدی به ابرو داد (البته برخی تبلیغات برای پاک کردن جای تاتو و از بین بردن آن وجود دارد اما همیشه موثر نمی باشند و به این دلیل امروزه در اتوبوس و مترو خانمهای زیادی با چند خط نازیبا بالای چشمشان مشاهده می شوند که حتی لوازم آرایشی هم به آنها در از بین بردن این خطوط کمک نکرده است).

 

ریختن رژ لب
نگذارید لب هایتان خون خود را روی پوست اطرافشان بریزند!!!!!!!!!!!! چیزی که بیش از همه معایب و به خصوص چین و چروک را به چشم می آورد مالیده شدن و ریختن رژ لب اطراف لب و روی چانه است. همیشه لبهایتان را مرطوب نگه دارید. قبل از رژ زدن از یک لایه مرطوب کننده، یک لایه فونداسیون یا ثابت کننده رژ استفاده کنید و سپس رژ بزنید. 

 

چاق و چله کردن لب
برای اینکه لبها زیباتر دیده شوند باید کمی حجم پیدا کنند. ابتدا روی لبها فونداسیون بزنید. سپس با خط لب دور لب را بکشید. سعی کنید شکلی زیبا به لب هایتان بدهید و بدفرمی ها را با کشیدن درست خط لب از بین ببرید. حال درون خط لب را با رژ پر کنید. رنگ رژ را با توجه به آرایش صورتتان انتخاب کنید. می توانید از رژهای حجم دهنده و یا رژهای براق بهره ببرید.  

 

مرطوب نگه داشتن لب ها
بهترین مارک های آرایشی نیز باعث خشکی و پوسته پوسته شدن لب می شوند اگر به لب هایتان نرسید. برای اینکار از چرب کننده های لب_اگر بتوانید حاوی روغن شی ( گیاه بومی افریقا، shea butter ) پیدا کنید_ وازلین و ویتامین ای (E) استفاده کنید.  چرب کننده لب را بزنید بگذارید خشک شود و سپس رژ لب روی آن بزنید. 

 

دندانهای سفید و تمیز
تمیز بودن دندانها و نداشتن لایه های جرم بسیار مهم هستند. البته برخی دندانها جنس زرد دارند که تمیز بودن آنها مهم تر از سفیدیشان است. امروزه راهکارهای زیادی برای داشتن دندانهای سفید وجود دارد. یکی از این روشها استفاده از خمیردندانهای سفید کننده است. می توانید از ژل دندان سفیدکننده حاوی پراکسید نیز بهره ببرید. این محصول با تاثیر بر مینای دندان باعث تغییر رنگ آن می شود. جرم گیری نیز روشی دیگر است (البته انجام آن خیلی توصیه نمی شود). برای موارد پر هزینه تر و سریع تر می توانید به دندانپزشکی مراجعه کنید!!!!!

 

تازه کردن چشم ها
از بین بردن خستگی چشم خیلی مهم است. بهترین و مهم ترین کار " خواب کافی و راحت" است. خوابیدن باعث ترشح هورمونهای لازم جهت ضخیم تر و ارتجاعی شدن پوست می شود. برای کاهش پف چشم مصرف نمک را خیلی کم و مایعات فراوان مصرف کنید. روی چشمهایتان حلقه های خیار، سیب زمین و چای کیسه ایی بگذارید تا خستگی برطرف شده و پوست اطراف آن تازه شود.

 

حلقه های تیره دور چشم
خواب کافی برای کاهش حلقه تیره دور و گودی زیر چشم لازم است. در برخی افراد این تغییر رنگ به دلیل تجمع بیش از حد رنگدانه ها یا پیگمنتیشن می باشد. در این موارد استفاده از کرم های حاوی عوامل روشن کننده مانند رتینول، هیدروکینون، چای سبز، و یا ویتامین سی ( C ) مفید است. برای پوشاندن آن از کانسلر 1 شماره روشن تر از پوست و دارای تون زرد استفاده کنید. کرم ضد آفتاب با SPF 30 روزانه مصرف شود.

 

عینک آفتابی
برای داشتن تیپ خوب زدن عینک آفتابی بسیار مهم است!!!!!!! حال که به تیپتان می رسید " با یک تیر دو نشان بزنید" یعنی عینک آفتابی انتخاب کنید که صورتتان را زیبا کند و از طرفی دیگر دارای استانداردهای لازم جهت محافظت از چمشهایتان باشد. عینک آفتابی مناسب از پوست اطراف چشم محافظت می کند، دوبینی منجر به چروک کردن پوست را کاهش می دهد، و آب مروارید را به تاخیر می اندازد. یو وی مناسب 400 به بالا است. 

 

موهای کم پشت
کم پشت شدن مو را می توان با پوش دادن آن، استفاده از برسهای خاص همراه با سشوار، زدن مدلهای خاص جهت پر پشت نشان دادن و درنهایت با افزودن مو برطرف کرد. 

 

اخم جوکندمی
به جوگندمی شدن موهای سر و صورت خود اخم نکنید. با دیدن آنها لبخند بزنید و از داشتنشان لذت ببرید. سن و بالا رفتن آن طبیعی ترین اتفاق در زندگی همه انسان هاست و شما متفاوت نیستید. همه ما در یک مسیر حرکت می کنیم. پس از آن لذت ببرید. 

 

پوست مرده
هرچند وقت درمیان لایه برداری کنید تا پوست و سلول های مرده دفع شوند. قدیم ترها عادت به " کیسه کشیدن با سفیدآب" وجود داشت ( هرچند که برخی پوستشان را می کندند!!!!) که برای از بین بردن سلولهای مرده عالی بود. امروزه این امر کمتر شده است (به دلیل مد نبودن و قدیمی شدن آن!!!) و به این دلیل با روشهای نوین سعی کنید لایه برداری را انجام دهید. 

 

رتینوئید
این ماده شیمیایی از اقوام نزدیک ویتامین آ (A) است و برای کاهش چین و چروک استفاده می شود. کرمهای نیازمند به نسخه پزشک حاوی این ماده همچون ترتینوئین، تازاروتین و غیره نتایج بسیار خوبی دارند. نوع بدون نسخه آن به نام رتینول هم بد نیست. پس از چندین هفته یا ماه نتایج آنها ظاهر می شوند. اما این ماده باعث قرمزی، سوزش، لایه برداری، و حساسیت زیاد به نور خورشید پوست می شود که نیاز به انجام فعالیتهای جانبی برای کاهش این عوارض است. 

 

چروک پا کلاغی
چروک های پا کلاغی به ویژه در اطراف چشم را می توان با اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAS) موجود در میوه، نیشکر، شیر و دیگر مواد غذایی را کاهش داد. استفاده منظم آنها روی پوست باعث کاهش عمق چین و چروک به ویژه دور چشم می شود. اما باعث سوزش خفیف، قرمزی، و حساسیت به نور خورشید پوست می شود که نیاز به انجام فعالیتهای جانبی برای کاهش این عوارض است. 

 

هیدروکینون
 هیدروکینون ماده مورد استفاده در بسیاری از کرم های سفید کننده است که با تداخل در تولید ملانین باعث کاهش لکه های وابسته به سن می شود. نوع با نسخه و بدون نسخه آن موجود است. کوژیک اسید (Kojic acid) نیز ماده ایی دیگر در کرم های روشن کننده است که هم با نسخه و هم بدون نسخه در دسترس می باشد. 

 

آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان ها، ویتامین و مواد معدنی هستند که آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را از بین می برند. می توانید مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان مصرف کنید و یا آن را به صورت کرم به طور مستقیم روی پوست بزنید. تحقیقات نشان می دهند که ویتامین سی موضعی باعث از بین رفتن چین و چروک و خطوط خنده می شوند. در این خصوص با متخصص پوست مشورت کنید تا محصولات مناسب را تجویز کند. 

 

ماهی قزل آلا
اگر می خواهید پوستی صاف و نرم داشته باشید ماهی قزل آلا مصرف کنید. ماهی قزل آلا گنجینه ایی از مواد مغذی _به ویژه پروتئین_ برای پوست است. همانند دیگر ماهی های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا  3 است که باعث از بین بردن چین و چروک و پر حجم( چاق و چله!!) شدن پوست می شود.

 

لوس کردن دست ها
زیر پوست دست چربی خیلی کمی وجود ندارد که باعث چروک و خشکی سریع آن می شود. استفاده از مرطوب کننده باعث حجیم و جوان تر شدن پوست دستها می شود. مرطوب کننده های انتخاب کنید که حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک، روغن شی (گیاه بومی افریقا، shea butter)، و یا روغن دانه گلرنگ (safflower seed oil) باشد. می توانید از کرم های روشن کننده برای از بین بردن لکه های وابسته به سن بهره ببرید.

 

قوی کردن ناخن 
جهت جلوگیری از شکنندگی ناخن ها از مصرف صابون های سخت اجتناب و با لایه ی ضخیمی از کرم یا وازلین مرطوبشان کنید. مکمل های ویتامین بی 7 (B7) به نام بیوتین از شکنندگی و نرمی ناخن جلوگیری می کند. ناخن را به درستی کوتاه کنید. از ناخنگیرهایی استفاده کنید که با فرم ناخن شما هماهنگی داشته باشند.

 

پاشنه پا
به دلیل راه رفتن و ماندن پاها در کفش، لایه ی نازکی از پوست کف پا و روی پاشنه تشکیل می شود.  پاها را درون آب گرم بگذارید، وقتی پوست کامل مرطوب شد روی آن سنگ پا بکشید تا تمیز شود. اینکار باید مداوم انجام شود تا تاثیر بگذارد. دقت کنید که خیلی خشن سنگ پا نکشید. 

 

سیگار
برای داشتن پوست صاف و بدون چروک سیگار نکشید و یا آن را ترک کنید. دود سیگار آنزیمی منتشر می کند که موجب شکسته شدن کلاژن و الاستین پوست می شود. پوست سیگاری ها 40 درصد بیشتر از غیر سیگاری های هم سن نازک تر و پر چروک تر است. 

 

ضد آفتاب
استفاده از ضد آفتاب را عادت روزانه خود بکنید. اس پی اف (SPF) موجود در ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. اگر بتوانید کرم حاوی ضد اشعه ماوراء بنفش آ (A) و بی (B ) (UVA and UVB rays) پیدا کنید، خیلی بیشتر می توانید از پوست محافظت کنید.

 

دیگر روشهای زیبایی
برخی افراد مراقبت های خانگی را کافی نمی دانند و دوست دارند تا از روشهای زیبایی موجود در بازار بهره ببرند. در این صورت توجه به مرکز زیبایی، ابزار مورد استفاده و متخصص توصیه می شود. اگر قصد تزریق بوتاکس دارید حتما به مراکز رسمی و زیر نظر متخصص مراجعه کنید. لیزر درمانی هم روش  موثر دیگری است که باید با دستگاه مناسب و زیر نظر متخصص انجام شود. برخی افراد از لایه بردارهای شیمیایی برای از بین بردن چین و چروک و لکه های وابسته به سن بهره می برند.  
 

منابع

  • http://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-look-younger-secrets
  • http://www.rd.com
  • http://blog.probacto.com
  • http://www.telegraph.co.uk
  • http://www.beautyandtips.com
  • http://www.fitnessmagazine.com
  • http://www.realmenrealstyle.com
  • http://www.prevention.com
  • http://www.health.com
  • http://www.harpersbazaar.com
  • https://woodenitbeamazing.com
  • http://www.healthyessentials.ca
  • http://susanbiali.com
  • http://www.byrdie.com
  • http://www.xojane.com

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران