تمرین های نورو فیدبکی برای مغزتان
  نوروفیدبک  تقریبا یکی از متدهای نوین با یوفیدبک(روش کنترل حالات روحی و عاطفی مثل افسردگی که از طریق تعدیل اعمال غیر ارادی مانند فشار خون به کمک ابزار الکترونیکی) است که بر روی کمک به شخص برای تمرین دادن خودشان جعت تاثیر گذاری مستقیم روی کارکرد مغز تمرکز دارد.
اگرچه به نظر از نظر طبیعی    و باور نکردنیست اما این تکنیک در م.اقع بسیار قابل اطمینان و از نطر علمی ثابت شده است و توسط افراد آموزش دیده و روانپزشکان آزموده و تایید شده است.نوروفیدبک که همچنین به عنوان بیوفیدبک EEG شناخته میشود، یک فرآین معالجه ی آموزشی تدریجی است که نیاز به زمان و تمرکز دارد.
همان طور که از نامش بر می آید،نوروفیدبک به وسیله ی فراهم آوری و ارائه ی پیش زمینه به فرد درباره ی مغزش به خصوص امواج مغزی اش است.بازخورد در یک خلا، به هرحال بلا استفاده است.بنابراین فردی که تحت درمان یا عمل نوروفیدبک است بخاطر الگوهای فعالیت امواج مغزی،که برای یک شخص بهتر است مورد تشویق قرار میگیرد.
این روش به دسته ی بزرگتر "خود قاعده مند سازی" ارجاع دارد چرا که در این روش فرد می آموزد که چگونه خودش الگوهای امواج مغزی خودش را قاعده من سازد.بدون استفاده از تجویز دارو یا درمان اضافی نوروفیدبک یک پشتیبانی ای تحقیقاتی دارد که از تاثیر نادرون رو آن حمایت میکند و همچنین کاربردش در تعداد زیادی از بیماری های دهنی شامل افسردگی،اختلال تمرکز ،استرس ، اختلال خواب سردرد های میگرنی و موارد حسی دیگر.
این روش همچنین میتواند به کسانی که اختلالات اورگانیک مغزی مانند اوتیسم،فلج مغزی،و تشنج دارند کمک کند.
جلسات درمانی نوروفیدبک معمولا حداقل هفته ای یک بار توسز متخصص آموزش دیده که به عنوان یک راهنمای حامی و فعال و یک معلم عمل میکند،برگزار میشود.در طول جلسه الکترود ها بر روی جمجمه ی فرد سوار میشوند که به بیمار و درمانگر اجازه میدهد به فعالیت های امواج مغز ی "گوش بدهند".الکترود درد ایجاد نمیکند و هیچ مقداری از الکتریسیته ای که بتواند احساس کند ایجاد نمینماید.طی اتصال الکترودها موهای شخص اصلاح یا کچل نمیشود.
سیگنال هایی که توسط الکترود ها دریافت میشود به یک رایانه فرستاده میشود ،جایی که بر رویشان کار میشود.
فرکانس های اصلی امواج مغز به ترکیبی از بازخورد تصویری و صوتی تبدیل میشود که فرد آنها را میبیند و میشنود.این فرآیند بصورت همزمان انجام میشود بنابراین شخص دقیقا آنچه درون مغزش میگذرد را هم چنان که افکار شخصی اش را در سر دارد احساس استرس میکند یا آرام است ،در لحظه میبیند.
اطلاعات فعالیت امواج مغز به صورت یک بازی کامپیوتری به شخص ارائه میشود.شخص به شکل ،موثری بازی کامپیوتری را که در ذهن خویش ساخته انجام میدهد.خوشبختانه امواج مغز پیرامون اجراهای قاعده مند تر و دلخواه تر شکل گرفته است..فرکانس هایی که متخصص نوروفیدبک به همان دقت جایگزین الکترودها روی جمجمه،مورد هدف قرار میدهد.مخصوصا وضعیت یا بیماری بیمار را مورد توجه قرار میدهد.
کلید موفقیت تمرین نوروفیدبک در کاهش فرکانس های معین امواج مغزی است.زمان که سایر فرکانس های سالم تر را ترویج میکند.زمانی که این عمل به نظر دشوار میرسد ،در واقع توسط تمرین های ساده ای تکرار شونده به هنگام اتصال الکترودها انجام میگیرد.تمرین های تاثیر گذار نوروفیدبک در هر جا معمولا بین 35 تا 70د جلسه طول میکشد.برخلاف تقریبا تمام روش های درمانی در دسترس دیگر،نوروفیدبک هیچ عوارض جانبی شناخته شده ای ندارد.اگرچه همه ی مردم برای داوطلب شدن برای این درمان مناسب نیستند.تقریبا 20 درصد مردمی که نوروفیدبک را امتحان کرده اند هیچ درمان سودمندی دریافت نداشته اند.
پس از درمان مردم آموخته اند که چطور مغزشان را به صورت طبیعی آموزش دهند.نه با درمان های وابسته به دارو.
حاصل درمان شدن در این روش با الکترود و کامپیوتر، برخلاف دارو،این است که در آینده دیگر احتیاجی به استفاده از آنها (کامپیوتر و الکترود(نیست.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران