درمان فیزیکال و تمرین های ورزشی برای سیاتیک 
تمرین های ورزش درمانی که ترکیبی از ورزش های قدرتی، کشسانی و هوازی را مورد شایسته سازی و پیشنهاد می کنند، جزء لاینفک تقریبا تمام راهکار های درمانی سیاتیک هستند. 
 زمانی که بیماران برنامه ای از ورزش های ملایم را به صورت منظرم پیش رو می گیرند می توانند سریعتر از درد هایس سیاتیک بهبود پیدا کنند و همچنین احتمال ابتلایشان به دردهای بیشتر در آینده کاهش می یابد.
ورزش های عمومی برای سیاتیک
 تمرین های ورزشی برای سیاتیک معمولا بر سه ناحیه ی اصلی تمرکز دارند: بهبود سازی قدرتی، کششی و هوازی.
-    تمرین های قدرتی
ورزش های بسیاری می توانند به قوی کردن ستون فرات و تقویت عضلات، رباط ها و تاندون ها کمک کنند. بیشتر این ورزش های کمر نه تنها بر روی قسمت های پایینی کمر بلکه بر روی عضلات شکم، کفل و ران نیز تمرکز دارد.
عضلات قدرتمند مرکزی باعث کاهش درد کی شوند چرا که از ستون فقرات حمایت می کنند. بدین شکل که با نگه داشتن آن در حرکات تسهیل و هماهنگ کننده که با آسیب کمتری ستون فقرات را منبسط می کند یا می چرخاند.
-    ورزش های کششی
ورزش های کششی معمولا برای تسکین درد سیاتیک توصیه می شوند. ورزش های کششی برای سیاتیک طراحی شده اند تا عضلاتی را که مورد هدف قرار دهند که وقتی سفت یا نامنعطف هستند درد ایجاد می کنند. 
کشش عضلات پشت ران تقریبا همیشه بخشی از یک برنامه ورزش های سیاتیکی می باشد. بیشتر مردم در فعالیت های روزانه ی خود این عضلات را کش نمی دهند که از لگن خاصره تا پشت زانو در پشت ران را شامل می شود.
حرکت کششی دیگری که معمولا در تسکین سیاتیک کمک می کند حرکت پرنده سگ است.بدین شکل که بعد از آنکه فرد روی دست ها و زانوانش قرار می گیرد یک دست با پای مخالفش را دراز می کند. سپس جای دست و پا به تناوب تغییر می کند.  نسخه ای پیشرفته تر از این تمرین، تمرین تخته پرنده سگ است که در آن فرد وقتی در موقعیت تخته بر روی دستان و شصت پایش قرار دارد عمل دراز کردن دست و پا را انجام می دهد. 
-    ورزش های هوازی کم فشار
بعضی از ورزش های کم فشار قلبی عروقی مانند پیاده روی، شنا یا استخر درمانی معمولا جزئی از بهبودی هستند، همانطور که ورزش های هوازی تبادل مایعات و مواد مغزی را بر می انگیزد تا در ساخت محیطی درمانگر کمک کند. 
 بهبود شرایط هوازی همچنین سود منحصربه فردی  در آزادسازی اندورفین دارد که مسکن طبیعی بدن است که به کاهش درد سیاتیک هم کمک می کند.
این نوع از تمرین ها ممکن است جداگانه یا در ترکیب با سایر تمرینات ورزشی انجام گیرد. نمونه هایی از از انواع تمرینات ورزشی که هم شامل ورزش های قدرتی و هم کششی می شوند، ورزش هایی از قبیل یوگا، تای-چی و پیلاتس می باشند.
 برای هرکس که دچار درد مزمن و سطوح نسبتا بالایی از درد سیاتیک است، یک گزینه برای ورزش ملایم آب درمانی است.  که برنامه ی تمرینی  کنترل شده و جلو رونده است که در حوضچه ی آب گرم انجام می گیرد. 
تمرین های ورزشی برای وضعیت های مشخص سیاتیکی
تمرین های مشخص سیاتیکی بستگی به وضعیت پزشکی بیمار دارد که موجب بروز درد سیاتیک شده است، همانطور که تعدادی از دیگر عوامل و همچنینی وضعیت عمومی بیمار در تشخیص نوع تمرینات موثر است.
 هنگامی که درد سیاتیک در بدترین سطح خود قرار دارد بیمار ممکن است درد را تحمل نکند و به یک الی دو روز استراحت نیاز داشته باشد. هرچند استراحت برای بیشتر از یک یا دو روز عموما توصیه نمی شود، چرا که به طول انجامیدن استراحت و فعالیت نکردن می تواند درد را افزایش دهد و به شرایط نابهبود بخشانه تری ختم شود.تحرک منظم برای ایجاد کردن مواد مغذی درمانگر برای ساختار ای آسیب دیده که باعث بروز درد می شوند بسیار مهم است. 
 دسته های مختلفی از متخصصین حرفه ای در فراهم آوردن درمان فیزیکی، برنامه ها و ساختار ورزشی مناسب هستند که شامل درمانگر های فیزیکی، درکانگر های جراحی، درمانگران فیزیوتراپی( همچنین به آنان درمانگران دارو های فیزیکی و بهبوبد فیزیکی نیز می گویند) و مربیان ورزشی مورد تایید و واجد کیفیت های آموزشی. 
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران