چگونه اعتیاد به رابطه ی جنسی را در خانه درمان کنیم
بسیاری از مردم اعتیاد به سکس را امری رویایی میپندارند.یا تصور میکنند این اتفاق چیزی است که باید به آن غبطه خورد.اما اعتیاد به سکس به هیچ وجه امر سرگرم کننده ای نیست.این مقاله از سایت vkool.com برای شما حقایق لازم راجع به اعتیاد به سکس را آشکار میکند.از جمله تعریف آن ،علل،و نشانه های آن و راه هایی که چگونه میتوان آن را در خانه درمان کرد.
اعتیاد به سکس چیست؟
اعتیاد به سکس بهترین توصیفی است که درباره ی اختلال تمایلات جنسی مکرر که به وسیله ی تفکرات جنسی به همان اندازه ی عمل جنسی ایجاد میشود 
شبیه به تمام اعتیاد های دیگر،این اعتیاد اثرات منفی بر معتاد و هم چنین اعضای خانواده و افزایش اختلالات رشد میگذارد.
علاوه بر این معتاد غالبا رفتارهای اعتیاد آور را برای رسیدن به نتیجه ای مشابه افزایش میدهد.
در واقع برای تعدادی از معتادان به سکس رفتارشان فراتر از خود ارضائی بی اختیار یا استفاده زیاد از پورنوگرافی یا کامپیوتر یا سرویس های جنسی تلفن ها،نمیرود.اگر چه تعداد دیگری از معتادان،اعتیادشان ممکن است شامل بسیاری فعالیت های غیرقانونی مانند چشم چرانی،خودنمایی جنسی،تماس تلفنی شهوت برانگیز و کودک آزاری و حتی تجاوز شود.
معمولا معتادان جنسی ضرورتاً تبدیل به مجرمین جنسی نمیشوند .از این گذشته مجرمین جنسی،معتادان جنسی نیستند.تقریبا 55 درصد مجرمین جنسی میتوانند معتاد جنسی هم در نظر گرفته شوند.
معمولا معتاد جنسی به دنبال شریک های جنسی متعدد یا حتی داشتن رابطه با کودکان و چه بسا حیوانات و اشیا هستند.
دلایل ابتلا به اعتیاد جنسی
وقتی که بحث اعتیاد مطرح باشد عوامل بسیاری هستند که بر این اعتیاد تاثیر می گذارند.سوال این است که:چرا بعضی از اشخاص حقیقی و نه دیگران،و محرک های اعتیاد جنسی، به زحمت فهمیده میشوند.
تنها عوامل فکری به اعتیاد جنسی منجر نمیشوند ،بلکه عوامل زیست شناختی ،روان شناختی و اجتماعی هم به رشد این اختلالات کمک میکنند.
عوامل روان شناختی برای اعتیاد به سکس گمان برده میشود شامل اضطراب و افسردگی و به همان اندازه تمایلات بی اختیار وسوسه گر باشد.هم چنین شناختن نقطه ی ضعف ممکن است ریسک ایجاد اختلال اعتیاد به سکس را افزایش دهد.اگرچه در بعضی موارد کسی که به رابطه ی جنسی اعتیاد دارد ممکن است تحریک مغزی ای را در حالیکه با رابطه ی جنسی و عملیات مربوط به رابطه ی جنسی پیوند خورده است را تجربه کند.بااین حال ممکن است مردم به چنین احساساتی اعتیاد پیدا کنند.
هم چنین تحقیقات کشف کرده اند که معتادان جنسی معمولا از خانواده های ناکارآمد برخاسته اند و ممکن است بیش از معتادانی که تمایلی به رابطه ی جنسی ندارند،تحقیر شوند.نشان داده شده است که معتادان جنسی معمولا والدین خود را غیر صمیمی،سهل انگار و جدی توصیف کرده اند.و چنین خانواده هایی ،خودشان جزو معتادین به شمار میروند و بسیار بیشتر يا ماهیتی تحقیر کننده دارند.
علائم اعتیاد جنسی
تعداد زیادی علائم برای اعتیاد جنسی وجود دارد.اعتیاد جنسی از بیرون به سختی قابل تشخیص است.بیشتر معتادان در پنهان کردن رفتارهای خود بسیار ماهر شده اند.و چه بسا اعتیادشان را از والدین،همسر و اعضای خانواده شان هم مخفی نگه دارند.در واقع این کار را از طریق دروغ گفتن راجع به فعالیت هایشان یا ملحق شدن به آنها در مکان یا زمان هایی که در واقع پیدایشان نمیشود، انجام میدهند.
تا زمانی که تشخیص رسمی ای برای اعتیاد جنسی وجود نداشته باشد ،کلینیک ها و محققان ناچاراً کوشش کرده اند که این اختلال را از طریق استفاده از معیارهایی که بر پایه ی اصطلاحات شیمی وابسته هستند،توضیح دهند.این ها تعدادی از علائم اعتیاد به سکس هستند:
•    عموما با دفعات بیشتر سکس و تعداد بیشتر شرکای جنسی نسبت به حالت عادی ،پیوند خورده است.
•    تقاضا برای دفعات بیشتر اضافه بر شدت رفتار برای افزایش اثرات تمایلات
•    احساسات جسمی و روانی عقب نشینی به محض درگیر شدن با رفتار اعتیاد آورانه شان،نقشه ریختن ،درگیر شدن یا بهبود طولانی تر از آنچه که برایش برنامه ریزی شده
•    تلاش های ناموفق برای توقف عمل
•    غفلت از کارهای مهم ،اجتماعی یا فعالیت های کلاسی در راستای رفتار
•    ادامه دادن اختلال برخلاف رنج بردن از مشکلات روانی یا جسمی به علت رفتارهای جنسی بدتر شده

اگر سه یا حتی بیشتر از معیارهای بالا را در خود شناسایی کنید احتمالا از مشکل اعتیاد جنسی رنج میبرید.
معمولا معتادان جنسی مایلند دنیای خویش را بر مبنای سکس ساماندهی کنند،هدف این معتادان از تعامل کردن با سایرین و حضور در موقعیت های اجتماعی بدست آوردن لذت جنسی شان از آن است.


نکته های مفید :
1 ـ اثرات مضر اعتیاد جنسی خود را یادداشت کنید.

آسان نخواهد بود که با این حقیقت که شما اعتیاد جنسی دارید و آن به روی زندگی تان تاثیر گذاشته است کنار بیایید.با این حال شما باید تمام اثرات مضر این اختلال در زندگی تان را یادداشت کنید.از این طریق شما مشکل خویش را بهتر درمی یابید و راهی برای چیره شدن به آن پیدا میکنید.به این فکر کنید که چگونه اعتیاد به سکس بر روی روابط شخصی تان،خانواده تان و بسیاری از بخش های زندگی تان تاثیر گذاشته است.
2 ـ تغییرات مثبتی که دوست دارید در خود ببینید را یادداشت کنید.
حالا که بعد از لیست کردن تمام جزییات مشکلاتتان که شما را بخاطر اعتیاد به سکستان به دردسر انداخته،به این فکر کنید که چطور میخواهید زندگی تان بعد از اینکه به آن چیره شدید به نظر برسد.تغییرات  مثبتی که بعد از کنترل کردن آن در زندگی تان ایجاد میشود چیست؟
شاید احساس فوق العاده و جدیدی از آزادی را تجربه کنید که سال های زیادی از آن محروم بوده اید یا قادر خواهید بود به چیزهایی که در مدت اعتیادتان به سکس نادیده گرفته اید ،اهمیت بدهید.می توانید بر روی ایجاد کردن روابط عمیق تری با خانواده و دوستانتان تمرکز کنید و روابط تان را اصلاح کنید.
هم چنین ممکن است به خودتان بخاطر چیره شدن بر اعتیاد به سکس افتخار کنید،همچنین سلامت ذهنی تان را بهبود ببخشید.
3 ـ از شر وسایلی که مربوط به سکس است خلاص شوید.
زمانی که شما توسط چیزهایی که شما را به یاد لذت سکس می اندازد محاصره شده اید،ممکن است خلاص شدن سخت تر باشد.بنابراین باید به خودتان لطف کرده و از عکس های پورنو گرافیک،مجلات،ویدیو ها یا هرچیزی که شما را در خطر تشویق به عادات بدتان قرار میدهد،خلاص کنید.
شما باید تمام فیلم های پورن خود را از لب تابتان پاک کنید ،هم چنین تاریخچه سایت هایی که قبلا مراجعه میکردید را پاک نمایید.در کنار این ها،میتوانید تمام مجموعه مجلات خود را دور بریزید و هم چنین کپی های فیلم پورن در هارد دیسک خود را حذف کنید.
4 ـ شماره ها و نام ها را از لیست مخاطبین خود حذف کنید.
اگر لیستی از افرادی که تمایل دارند با شما سکس داشته باشند را ذخیره میکنید،پس لازم است هم اکنون اگر میخواهید بدانید چگونه اعتیاد به سکستان را درمان کنید همه ی آنها را همین الان پاک کنید.وارد مخاطبین گوشی و لیست ایمیل هایتان شوید تا تمام افرادی را که برای داشتن سکس معمولا با آنها تماس می گرفته اید را حذف کنید.
5 ـ از اشخاص یا مکان هایی که شما را به سمت عادت بدتان سوق میدهد دوری کنید
شما دقیقا شخصی هستید که مکان های محبوب،کلاب ها ،پارک ها و دیگر جاهای ی که معمولا در گذشته برای مواجهه ی جنسی جست و جو میکرده اید را میداند.از این رو لازم است که از این مکان ها دور بمانید چرا که زمانی که به این مکان ها بروید،مرکز لذت ذهنی تان طبق عادت شروع به کار میکند.لذا،پرهیز کردن از عادات اعتیاد آورتان را دشوارتر میکند.به علاوه بعضی از موقعیت های مشخص ،همجنین ممکن است رفتارهای اعتیاد آمیزتان را دوباره برانگیزاند.برای مثال ممکن است به علت سفر کاری،مجبور شوید شبی را در آنجا اقامت کنید،حال نیاز دارید روشی را اتخاذ کنید که به شما برای دوری از این عمل کمک میکند.می توانید با همکارانتان سفر کنید یا به جای اینکه با وسایل شخصی تان در هتل تنها بمانید ،پیش یک دوست اقامت کنید.
6 ـ از افراد مورد علاقه تان کمک بخواهید.
ترک اعتیاد جنسی میتواند مجاهدتی در تنهایی باشد.روابط جنسی زودگذر شامل روابط احساسی نمیشود.هنوز نزدیکی های فیزیکی ای وجود دارد که دلتان برایشان تنگ شود.بنابراین برای آسان تر چیره شدن بر این دشواری ،می توانید زمان تان را با افراد مورد علاقه تان در حالی که آنها شما را برای نگه داشتن تعهدتان کمک میکنند،بگذرانید.
اگرچه در زندگی تان برخی افراد هستند که اعتیاد جنسی را نمیفهمند و با شما همدلی نمیکنند.یا کسانی که هم چنان به خاطر رفتارهای اعتیاد آمیزتان از دست شما عصبانی می مانند.برای شما ضروری است که کسی را که تجربه تان را درک کند و میخواهد به شما برای چیره شدن به آن کمک کمند،پیدا کنید.
به یاد داشته باشید که نباید زمان زیادی را با کسانی که شما را نکوهش میکنند و حتی باعث میشوند حس بدی داشته باشید بگذرانید.از منفی گرایی به هر قیمتی پرهیز نمایید.
7 ـ سکس را با هر چیز دیگری که میتواند شما را برانگیزد جایگزین کنید.
زمانی که شما به خوبی اعتیاد به سکستان را متوقف میکنید،ممکن است احساسی به شما دست بدهد که گویی حفره ی بزرگی در زندگی تان ایجاد شده که نیازمند پر شدن است.لذا بهتر است فعالیت ها یا عادات دیگری را پیدا کنید که باعث ترشح اندروفین میشوند و هم چنین به شما کمک میکند تا بیشتر احساس انرژی و زنده بودن کنید.

اگر فقط یک فعالیت کافی نیست چندین تا را امتحان کنید.به دنبال راه هایی باشید که سرگرمتان کند تا دوباره به دام موارد اعتیاد آمیزتان نیفتید.در پایین چند پیشنهاد مطرح میشود:
1-یک تمرین یا ورزش جدید را امتحان کنید تا بدنتان را در تحرک نگه دارد.
2-به یک کلاس رقص،هنر یا هر چیزی که دلتان میخواهد یاد بگیرید،بپیوندید.
3-سرگرمی جدیدی اتخاذ کنید که نیازمند تلاش فیزیکی مانند مربی گری یک تیم یا چوب بری باشد
4-فعالیت هایی انجام دهید که ضربان قلبتان را بالا میبرد مانند پرش با چتر یا غار نوردی

این ها 7 نکته ی برتری هستند که در مورد درمان اعتیاد به سکس میتواند برایتان کاربرد داشته باشد و به شما در راستای بازگرداندن سریع زندگی تان در مسیر سلامتش کمک کند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران