10 راه برای تسکین و پیشگیری از درد مفاصل

 مفاصل شما میزان شگفت انگیزی از فشار را تحمل می کنند. آنها استخوان ها را به هم متصل می کنند، وزنتان را پشتیبانی می کنند و مهم تر از همه، به شما اجازه ی حرکت کردن می دهند. اگرچه مفاصل شما برای برآمدن از عهده ی تمام فشاری که روی آنها قرار می دهید طراحی شده اند، گاهی اوقات از فرسودگی که درد مفاصل را حاصل می آورد رنج می برند، به عبارت دیگر "مفصل درد"(arthralgia)، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. 
 درد مفصل( مانند درد آن در زانوان و لگن شما) می تواند به واسطه ی عوامل متعددی ایجاد شود، عواملی که می تواند شامل زخم ها، بیماری ها، آسیب های روحی، ضربدیدیگی و کشیدگی عضلات آماس کیسه های مفصلی، کشیدگی یا پارگی تاندون، یا حتی پوکی استخوان را شامل شود. آرتروز نیز می تواند باعث مفصل درد شود، اما مهم است بدانید که درد مفصل معمولا از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. اگر چه اعمالی هست که موقتاً می توانید برای تسکین درد آنها را انجام دهید اعمالی از قبیل پیشگیری. دراینجا به 10 راه برای تسکین و پیشگیری از مفصل درد با توجه به MedlinePlus(اطلاعات سلامت از کتابخانه ی ملی دارو/درمان) اشاره می شود:

-    یخ درمانی(cryotherapy)
دمای سرد فشار خون را پایین می آورد و بنابراین ورم بافت را کاهش می دهد. اولین باری که درد را احساس می کنید برای بیشتر طول روز هر یک ساعت به مدت 15 دقیقه یک بسته یخ را بر روی محل آسیب دیده قرار دهید. روز بعد بسته ی یخ را فقط برای پنج یا شش بار همچنان هر بار به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این فرآیند برای تسکین درد مفصل واجب است. به یاد داشته باشید، برای جلوگیری از سوزش با یخ از چسباندن مستقیم یخ به پوست بپرهیزید، در عوض آن را داخل یک دستمال نظافت یا حوله بپیچید.

-    آب درمانی
 آب گرم فشار را بر روی مفاصل و عضلات ملایم می کند، بنابراین یک حمام دلچسب آب گرم می تواند تاثیر معجزه آسایی بر روی تسکین درد مفاصل زانو و لگنتان داشته باشد. قسمت آسیب دیده را زیر آب گرم ماساژ دهید تا فشار خون تهییج شود.

-    ماساژ
یک ماساژ راهی عالی برای تسکین درد مفاصل زانو و لگن شماست، حال چه به صورت حرفه ای انجام گیرد، چه در خانه انجام داده شود. اگر خودتان آن را انجام می دهید سعی کنید قسمت آسیب دیده را با جوهر نعنای محلی بمالید تا در تقلیل درد کمک کند. به علاوه، همواره به یاد داشته باشید که وقتی بدنتان را ماساژ می دهید جهت مالش ها همیشه به سمت قلبتان باشد.

-    دارو درمانی
 دارو هایی مشخص مانند ایبو پروفن برای تسکین درد مفصلی بسیار خوبند. دارو های بدون استروئید و ضد التهاب، سفتی و ورم مفاصل را هدف قرار می دهند، و سست کننده های عضلات تجویز شده می توانند در کاهش تشنج های موضعی عضلات کمک کننده باشند.

-    ترکیبات طبیعی
ترکیبات گیاهان طبیعی مانند چای طبیعی راهی عالی برای تسکین و همچنین پرهیز از درد مفاصل زانو و لگن و سایر مفصل ها هستند.

-    تمرین های ورزشی
هنگامی که یک تمرین ورزشی را انتخاب می کنید، آنی را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد درون محدوده ی دردتان حرکت کنید نه اینکه باعث درد مفصل بیشتر مثلا  روی زانوهایتان شود. گفته شده که برخی اوقات درد مفصل می تواند از طریق برخی تمرین های جزئی ورزشی و کش و قوس تسکین یابد. هرچند – و این نکته ای کلیدی است- که ورزش کردن باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری مفاصل می شود به علاوه از پتانسیل ابتلا به درد مفصل جلوگیری می نماید.

-    درمان جسمی
یک درمانگر فیزیکی که در حرکات انسان تخصص دارد می تواند بسیار در کاهش درد مفاصل به شما کمک کند.

-    شیوه های درمانی جایگزین/فرعی
تمرین های درمانی فرعی مانند طب سوزنی و یوگا نه تنها می توانند گستره ی حرکات مفاصل را بیشتر کنند، بلکه می توانند در تسکین و پیشگیری از درد آنها کمک کننده باشند. 
-    بی حرکت نگه داشتن محل درد
اگر درد شما بسیار شدید است تلاش کنید که آن قسمت را بدون اینکه آتل بندی کنید یا محکم ببندید بی حرکت نگه دارید. این عمل در همه ی موارد نباید انجام شود، تنها اگر درد حرکت دادن مفصل شدید تر از حد تحمل باشد.

-    استراحت
یکی از بهترین راه های تسکین درد مفصل به میزان زیاد استراحت و ریلکس کردن است. این عمل باعث ذخیره ی انرژی می شود و همچنین به بدن اجازه می دهد تا از راه طبیعی خودش را درمان کند. گذشته از این استراحت در فواصل بین تمرین های ورزشی به بدن شما اجازه می دهد تا از عهده ی خواسته هایتان از آن به خوبی برآید، به علاوه از پتانسیل ابتلا به درد مفاصل جلوگیری می کند. 
 اگر از درد مفاصل رنج می برید ضروری است که در برنامه تان هرچه زودتر قراری با پزشکتان تعیین کنید تا بتواند به شکل مناسبی درد شما را تشخیص و در راستای بهبود و تسکین آن به شما کمک کند.


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران