بخش 3

سبک زندگی مثبت تری برای خود بسازید.

1. کمی زمان برای مراقبت از خود تنظیم کنید. وقت گذاشتن برای خودتان ممکن است سخت باشد، اما قرار دادن زمان برای انجام کارهایی که باعث شادی و آرامشتان می گردد می تواند عزت نفس و همچنین کارایی شما را در محل زندگی و کارتان بهبود بخشد.

• یک سرگرمی کوچک برای خود ایجاد کنید که باعث می شود از نظر فیزیکی و ذهنی احساس بهتری پیدا کنید. یوگا، دوچرخه سواری، یا دویدن می تواند به برخی افراد برای احساس آرامش و مثبت محوری کمک کند.

2. خود را با افراد مثبت محاصره کنید. اگر افرادی در زندگی شما وجود دارند که باعث می شوند احساس بدی در مورد خودتان داشته باشید، سعی کنید زمانی که با آن ها صرف می کنید را به حداقل برسانید. در عوض افرادی را وارد زندگی خود کنید که مثبت هستند و از افکار مثبت شما در مورد خودتان حمایت می کنند.

• اطرافیان خود را از برنامه ای که برای عزت نفستان دارید آگاه کنید، آن ها می توانند به عنوان یک سیستم حمایتی برای شما عمل کنند.

• ممکن است بخواهید به دوستان صمیمی یا خانواده ی خود بگویید "من در حال کار کردن روی بهبود عزت نفسم هستم. شما از این طریق می توانید به من کمک کنید که وقتی در حال گفتن چیزهای منفی در مورد خودم هستم این موضوع را به من تذکر دهید."

3. از یک رژیم غذایی سالم تغذیه کنید. غذاهایی را انتخاب کنید که مغذی تر هستند، قند و چربی کم تری دارند و می توانند انرژی تان را افزایش دهند. افت قند خون را قطع کنید و سلامت کلی خود را بهبود دهید.

• از رژیم های غذایی سخت گیرانه و گذرا بپرهیزید و سعی کنید مواد غذایی کاملی مصرف کنید.

• از خوردن غذاهایی مثل شکلات، لیموناد، کیک، دونات، و شیرینی ها که منجر به افت انرژی فوق العاده زیاد، احتمال سردرد، احتمال بیماری، و کالری های اضافی می شوند خودداری کنید.

• میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی، و حبوبات بخورید. این مواد غذایی را به عنوان انرژی روزانه ی خود در نظر بگیرید که باعث می شوند با شغل خود و فرزندانتان در ارتباط باشید، بدن خود را از بیماری محافظت کنید، و زندگی تان را توسعه دهید تا وقت بیشتری با خانواده ی خود صرف کنید.

4. بیشتر ورزش کنید. منظور ما از ورزش کردن لزوما رفتن به باشگاه یا انجام ورزش های سنگین نیست، حتی ورزش هایی مثل یک پیاده روی کوتاه هم می توانند سلامتی شما را بهبود دهند. کمی ورزش می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد، احساس بهتری در شما ایجاد کند، و به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک کند. 

• بسیاری از مردم متوجه شده اند که پیاده روی باعث سرحال شدن و طراواتشان می گردد، خصوصا اگر اکثر وقت خود را صرف کار کردن داخل خانه کنند.

• حتی یک ورزش 10 دقیقه ای یک یا دو روزه نیز برای سلامتی تان مفید است.

5. برای بهداشت شخصی و ظاهر خود وقت بگذارید. اگر به بهداشت شخصی و ظاهر خود بیشتر توجه کنید، لباس هایی انتخاب کنید که احساس اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهند، و عادات بهداشت روزانه را تمرین کنید، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد.

بخش 4 

از کمال گرایی دوری کنید.

1. استانداردهای قابل دسترسی را شناسایی کنید. کمال یک حالت ذهنی و اغلب بر خود تحمیل شده است. کمال برای اینکه خودتان را در استانداردهای بالاتر حفظ کنید خوب است، اما اغلب، این استانداردها آرمانی هستند زیرا زندگی همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. و زمانی که نتوانید خود واقعی تان را با تصویر آرمانی که از خودتان در ذهن دارید مطابقت دهید به سادگی احساس بیهودگی می کنید.

• کمال گرایی لزوما بد نیست، زیرا چیزی است که به انسان انگیزه ی پیشرفت، یافتن راه های بهتر و کارآمد تر برای انجام کارها، و بهترین شدن می دهد. اما باید معیارها و استاندارهای درست و قابل دسترسی را برای کمال گرایی خود انتخاب کرد.

محقق و مترجم: ندا مهفر_ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی/ گروه درمانگر و درمانگرACT

جهت دریافت نوبت ویزیت برای خانم مهفر اینجا کلیک کنید و با نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود تماس بگیرید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران