آبسه مغز، در واقع آبسه ای ناشی از التهاب مجموعه ای از مواد آلوده است که از عفونت های موضعی (عفونت گوش، آبسه های دندانی، عفونت سینوسی و آبسه اپیدورال) و یا منابع عفونی دور (مانند عفونت ریه، قلب، کلیه و غیره) در بافت مغز به وجود می آید. این عفونت ممکن است از طریق شکستگی جمجمه پس از ضربه به سر و اعمال جراحی به مغز وارد شود. آبسه مغز معمولا با بیماری قلبی مادرزادی در کودکان همراه است. این مشکل در هر سنی رخ می دهد، اما اکثرا در دهه سوم زندگی اتفاق می افتد.

علائم آبسه مغزی

تب، سردرد و مشکلات عصبی تنها در 20 درصد افراد اتفاق می افتد.

علائم آبسه مغزی، به دلیل فشار داخل جمجمه به علت ضایعه فضاگیر (سردرد، استفراغ، گیجی، کما) عفونت (تب، خستگی و غیره) و آسیب بافت عصبی کانونی مغز (همی پارزی، آفازی و غیره) ایجاد می شود. شایع ترین علائم این مشکل عبارتند از سردرد، خواب آلودگی، گیجی، تشنج، همی پارزی و یا بروز مشکل در گفتار همراه با تب که با سیر پیشرونده سریع همراه است.

علائم و یافته ها تا حد زیادی به مکان آبسه در مغز بستگی دارد. به عنوان مثال، آبسه در مخچه، به خاطر فشار وارد شده به ساقه مغز و هیدروسفالی، باعث بروز مشکلات بیشتری می شود. معاینات ممکن است سفتی گردن را به طور گاه گاه نشان دهد ( که به اشتباه گاه نشانگر مننژیت است). سه مورد تب، سردرد و یافته های نورولوژیک کانونی در آبسه مغزی مطرح هستند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران