#ارتباط_با_نوجوانان

- مهارتهای ارتباطی خود را تمرین کنید. با نشان دادن اینکه به او گوش می دهید فرصت صحبت کردن با خودتان را به او بدهید. او نیاز دارد که شما به عنوان یک پدر یا مادر با ذهنی باز در کنار وی باشید و او را درک کنید؛ هرچند که همه چیز را  با شما در میان نمی گذارد.

- به او احترام بگذارید. وادارش کنید که به عواقب تصمیماتش فکر کند. این کار او را در کسب توانایی" حل مساله" کمک می کند و این توانایی یکی از بهترین ویژگی های اعتماد به نفس است.

- خودآگاهی را در او ترغیب کرده و بالا ببرید. برانگیختن خودآگاهی کسب اعتماد به نفس در خصوص انجام عقایدش را افزایش می دهد. وقتی او را به حرف زدن در مورد احساساتش تشویق می کنید، اعتماد به نفس بیشتری در او رشد می کند و به این طریق شرایط او جهت دفع کردن فشار گروه همسالان بهبود چشم گیری می یابد.

- در زندگی نوجوان تان حد و مرز تعیین کنید. نظم و ترتیب مثبت و وضع محدودیتها به بچه ها احساس امنیت می دهد. قوانین تان را واضح و متناسب کنید. تلاش کنید با تمرکزبر بخش های عمده موضوعات، قوانین تان را به حداقل برسانید و مرتبا با بزرگتر شدن فرزندان آنها را بازبینی کنید و درباره اثرات آنها به بحث بپردازید.

- پاسخگویی را در او القا کنید. اینکه اجازه دهید از اشتباهات شان درس بگیرند و مسئولیت تمام کارشان را بپذیرند بسیار مهم است. اگر او به دردسر بیفتد نتیجه طبیعی عواقب کارش را متوجه می شود.

- هر جا ممکن است مشوق او باشید. اگر متوجه شدید با موضوعی دست به گریبان شده است مشوق او باشید. تشویق او در کارهای مثبت حس ترقی و پیشرفت را در او تقویت می کند و باعث می شود نسبت به خودش احساس خوبی پیدا کند و با انگیزه بیشتر پیگیر کار مربوط باشند.

- در مواقع مناسب از او تعریف و تمجید کنید. وقتی که او برای هدف خاصی تلاش می کند اگر می توانید به او کمک کنید. در هنگام مناسب از او تعریف کنید اما در ستایش او زیاده روی نکنید. وقتی که اوبه سختی کار می کند و برای یک هدف مشخص به همکاری با دیگران روی می آورد در هنگام مناسب از او تعریف کنید اما در ستایش او زیاده روی نکنید.

 

- حس لیاقت و شایستگی را در او پرورش دهید. کودک تان نیازمند فرصتهایی است که موفقیت کسب کند. هر قدر علاقمندی ها و سرگرمی های او را پرورش دهید او فرصت موفقیت بیشتری خواهد داشت. هر وقت نوجوان کسب موفقیت کند، احساس خوبی را تجربه خواهد کرد. اگر فرزندتان به هیچ فعالیت، سرگرمی و یا علاقمندی توجه نشان نمی دهد به او کمک کنید که جایگاه خود را بیابد و حتی در این راستا از یک مشاور هم کمک بخواهید. هر قدر علاقمندی او بیشتر باشد به همان اندازه احساس کسالت و خستگی در او کمتر می شود.

- اعتماد کردن را به او القا کنید. اینکه به نوجوان تان نشان دهید در کاری به او اعتماد دارید احساس استقلال بیشتری می کند و احتمال تمرد و سرکشی او کاهش می یابد.

- شوخ باشید. شوخ طبعی از مایحتاج یک زندگی خانوادگی خصوصا در تعامل با نوجوان است. بسیاری از اوقات یک لطیفه یا یک خاطره شاد می تواند وضعیت های بغرنج را بر طرف کند.

- برای خودتان وقت بگذارید. وقتی تجدید قوا می کنید در شرایط بهتری برای ایفای نقش والدینی قرار می گیرید. فرزندان رفتارهایی را که می بینند، کپی برداری می کنند. پس الگوی رفتاری مناسبی برای آنها باشید تا در دراز مدت بتوانند از این الگوبرداری برای مقاومت در برابر فشار همسالان استفاده کنند.

#گوهری

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران