کاشت مو برای بسیاری از مردان می تواند در داشتن ظاهری جوان تر و با اعتماد به نفس بیشتر به آنها کمک کند.  مسلماً یک سر پر مو بسیار زیبا تر از یک سر طاس است.  

اگر کم شدن موها یا ریزش موها باعث شده که کچل بشوید ، کاشت مو می تواند یک درمان مناسب برای افزایش احساس اعتماد به نفس شما در مورد ظاهرتان باشد. اما در ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا بداند که در طی پروسه عمل و بعد از جراحی چه انتظاری دارید.

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک نوع جراحی است که در آن موهای خود شما را از یک قسمت سر به قسمت دیگر منتقل می کند و  ناحیه هایی را که با موهای نازک پوشیده شده اند و یا بدون مو هستند را پر می کنند.  پزشکان از سال 1950 پیوند مو را در ایالات متحده انجام داده اند، اما این تکنیک ها در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند.

کاشت مو به طور معمول در مراکز پزشکی و کلینیک ها انجام می شود.  برای انجام این پروسه ابتدا جراح پوست محل مورد نظر را پاک می کند و داروی بی حسی را به پشت سر شما تزریق می کند.  پس از آن پزشک یکی از دو روش زیر را برای پیوند موهای شما  انتخاب خواهد کرد :

  • کاشت مو به روش فولیکولار یونیت (FUSS) ،
  • استخراج فولیکولار  (FUE) .

با استفاده از روش کاشت مو به روش فولیکولار یونیت  FUSS، جراح یک نوار از پوست به بلندی 6 تا 10 اینچ را از پشت سر شما برمی دارد. آن را کنار می گذارد و پوست سر را می بندد. این ناحیه بلافاصله توسط موهای اطراف آن پنهان می شود.

پس از آن ، تیم جراحی نوار پوستی را به 500 تا 2000 پیوند کوچک تقسیم می کند. هر کدام از این قطعات دارای یک یا چند تار مو است.  تعداد و نوع پیوند شما بستگی دارد به نوع مو ، کیفیت ، رنگ و اندازه منطقه ای که پیوند را در آن دریافت می کنید.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

اگر روش FUE  استخراج فولیکولار  را دریافت می کنید ، تیم جراحی ابتدا پشت سر شما را شیو می کند. سپس دکتر فولیکول های مو را یکی یکی از این ناحیه خارج می کند. این منطقه که دارای نقاط خالی کوچک شده ، توسط موهای موجود شما پوشش داده می شود و بهبود می یابد.

از این پس ، هر دو روش یکسان هستند.  پس از اینکه گرافت ها آماده شدند ، جراح ناحیه مورد نظر را تمیز و بی حس می کند.  سپس حفره هایی با سوزن در پوست سر بیمار ایجاد می کند و هر پیوند را در یکی از این حفره ها قرار می دهد.  در این مرحله پزشک احتمالاً از سایر اعضای تیم نیز برای کمک به پیوند زدن و تسریع کار استفاده خواهد کرد.

روند پیوند مو با توجه به اندازه پیوندی که دریافت می کنید ، در حدود 4 تا 8 ساعت طول می کشد.  اگر ریزش موهای تان همچنان ادامه داشته باشد ، و یا بخواهید که موهای پرپشت تری داشته باشد ، ممکن است لازم باشد مجدداً این پروسه را در یک زمان دیگر نیز انجام بدهید.  

 

انتظارات و دوره بهبودی

پس از جراحی ، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس شده  باشد.  و ممکن است لازم باشد تا چند روز داروهای ضد درد مصرف کنید.  جراح شما حداقل به مدت یک روز یا دو روز پوست سر شما را پانسمان می کند. 

همچنین ممکن است آنتی بیوتیک یا دارو های ضد التهابی را به مدت  چند روز برای شما تجویز کند.  اکثر افراد پس از اینکه 2 تا 5 روز از عمل آنها گذشت ، قادر به بازگشت به کار می باشند.

در عرض 2 تا 3 هفته بعد از عمل ، موهای پیوند زده شده می ریزند.  اما باید چند ماه پس از ریزش موها رشد مجدد آنها را مشاهده کنید.  بیشتر افراد 60 تا 70 درصد رشد موها را پس از 6 تا 9 ماه  مشاهده می کنند.

بعضی از جراحان داروهایی از قبیل مینوکسیدیل (Rogaine)  را به منظور بهبود رشد مو پس از پیوند تجویز می کنند.  اما مشخص نیست که این داروها تا چه حد مؤثر واقع شوند.  

 

هزینه های کاشت مو در ایران

هزینه های کاشت مو در ایران به میزان زیادی بستگی به میزان موهای دارد که می خواهید پیوند بزنید.  اما معمولاً هزینه آن متغیر است. اکثر بیمه ها هزینه کاشت مو را پوشش نمی دهند.

 

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو

همانند هر نوع جراحی دیگر ، پیوند موها نیز دارای برخی خطرات هستند ، از جمله خونریزی و عفونت. همچنین امکان زخم شدن و رشد موهای جدید غیر طبیعی هم وجود دارد.

در حدود زمانی که موهای جدید شروع به رشد می کنند،  برخی افراد التهاب یا عفونت فولیکول های مو را که فولیکولیت نام دارد ، تجربه می کنند.  آنتی بیوتیک ها و استفاده از کمپرس می تواند این مشکل را از بین ببرد. همچنین ممکن است ناگهان برخی از موهای اصلی شما در ناحیه ای که پیوند جدید داشته اند شروع به ریزش کند.  اما در اغلب اوقات این عارضه دائمی نیست.

با پزشک خود در مورد این خطرات صحبت کنید و در مورد اینکه میزان بهبودی پس از جراحی تا چه حد است از او سؤال کنید.  او می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا کاشت مو گزینه خوبی برای شما هست یا خیر.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای تزریقات زیبایی و کاشت مو و لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با ما تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران