افسردگی دو قطبی یا بایپولار باعث بروز مشکلات و اختلالات در فعالیت های محل کار و خانه خواهد شد. در یک بررسی انجام شده، 88 درصد بیماران گفتند که این بیماری باعث بروز مشکلاتی در زندگی کاری آنها شده است. نوسانات غیرقابل پیش بینی خلقی باعث ایجاد فاصله بین بیمار و اطرافیان وی می شود. افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی می باشند.

حدود 60 درصد افراد مبتلا به این اختلال دچار مشکل در مصرف مواد مخدر و الکل می شوند. این بیماران ممکن است دچار سوء مصرف مواد و الکل شوند. این امر به ویژه در طول دوران شیدایی بیمار رخ می دهد که فرد دچار رفتارهای بی پروا می شود.

علاوه بر اینها، افراد مبتلا به افسردگی دو قطبی 10 تا 20 برابر دیگران در نعرض ارتکاب به خودکشی هستند. علائم هشدار دهنده این حالت عبارتند از صحبت در مورد خودکشی، منظم کردن امور، انجام رفتار مخاطره آمیز و نترسیدن از مرگ. اگر کسی به نظر می رسد دارای این افکار می باشد، باید جدی گرفته شود.

تشخیص افسردگی بایپولار

یک گام مهم در تشخیص افسردگی بایپولار، رد کردن دیگر علل ممکن برای افسردگی است. افسردگی ممکن است به خاطر عفونت مغز، اختلالات عصبی، سوء مصرف مواد، مشکل تیروئید، ADHD، HIV، عوارض جانبی برخی داروها و یا دیگر اختلالات روانی رخ دهد.

گفتار درمانی می تواند به بیمار کمک کند تا مصرف داروها را ادامه داده و با تاثیرات این اختلال بر روی کار و زندگی خود مقابله کند. درمان رفتار شناختی بر روی تغییر افکار و رفتارهایی تمرکز دارد که همراه نوسانات خلقی می باشند.

ایجاد یک روند منظم برای زندگی می تواند به مدیریت اختلال دو قطبی کمک کند. این روند منظم باید دارای خواب کافی، وعده های غذایی و ورزش باشد. از آتجایی که الکل و مواد مخدر علائم بیماری را بدتر می سازند، از مصرف آنها باید اجتناب شود. به علاوه فرد بیمار باید علائم هشدار دهنده افسردگی و شیدایی را خیلی زود تشخیص دهد. این امر به فرد کمک می کند تا قبل از اینکه شرایط از کنترل خارج شود، به فکر دریافت کمک باشد.

دوستان و اعضای خانواده ممکن است در ابتدا این اختلال را تشخیص ندهند. آنها با بروز علائم افسردگی ناامید شده و با دیدن علائم شیدایی می ترسند. اگر بیمار نسبت به بیماری خود شناخت کافی داشته باشد می تواند آن را به دوستان خانواده خود نیز بشناساند. یک سیستم پشتیبانی محکم می تواند به فرد مبتلا به افسردگی بایپولار کمک کرده و انگیزه ای برای بهبود باشد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران