تغییرات جزئی جریان خون در تست های استاندارد قلبی نشان داده نمیشود و به همین دلیل امکان ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می یابد.

معمولا مصرف کننگان کوکائین دچار اختلالات جریان خون در قلب میشوند که تشخیص ان دشوار است و به همین دلیل انها بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و یا حتی مرگ هستند.
محققان در شیکاگو تصاویر قلبی تهیه شده از 202 مصرف کننده کوکائین را با 210 فرد عادی مقایسه کردند .نتایج نشان داد که اختلالات جزئی در جریان خون این افراد وجود دارد که در کوچک ترین رگهای درون قلب جاری است.

سایر افراد شرکت کننده در این تحقیق مبتلا به دیابت و فشار خون بالابودند و سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری های قلبی داشتند و زمانی که نتایج ازمایش این افراد با افراد مصرف کننده کوکائین مقایسه شد،اختلال یاد شده اهمیت زیادی پیدا کرد .

در صورتی که فرد مصرف کننده کوکائین ،علائمی همچون درد قفسه سینه و یا کمبود نفس داشته باشد،روش های رایج عکس برداری از قلب نمیتوانند این اختلالات را نشان دهند و این خود نگران کننده است.

متاسفانه مصرف کوکائین خیلی رایج است و افراد زیادی پس از مصرف ان به دلیل درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه میکنند ولی این موضوع کمی گیج کننده است زیرا فرد علائمی دارد ولی انژیوگرام ها کاملا نرمال هستند و مشکلی را نشان نمیدهند.

همچنین مصرف کنندگان کوکائین میتوانند با مصرف آسپیرین و یا دارو های کاهش دهنده ی کلسترول از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کنند.

در این زمنیه به تحقیقات بیشتری نیاز است ولی شواهد نشان میدهند که خود کوکائین در شکل گیری لخته های خونی موثر است و میتواند باعث بروز تصلب شرایین و بیماری های عروق کرونر شود.
تعداد افرادی که به دلیل مصرف کوکائین به بیماری های قلبی دچار شده اند،ناچیز است ولی ما نمیخواهیم که این روند ادامه پیدا کند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران