همان طور که میدانید تغذیه سالم،کلید اصلی حفظ سلامتی و بهبود روند سالمندی است .نیازمندی های غذایی ما با افزایش سن تغییر میکنند و ما به کالری کمتری نیاز داریم ولی نیاز ما به کلسیم،ویتامین ب  و ویتامین د افزایش می یابد.

انتخاب یک تغذیه متناسب در این سنین دشوار است زیرا فرد به مشکلاتی از جمله کاهش اشتها و یا دشواری در بلع و جویدن دچار هستند .به همین دلیل باید با پزشکتان در خصوص رژیم غذایی مناسب میانسالی مشورت نمایید.
 

در این مطلب به تعدادی از سوالات شما در این زمینه پاسخ میگوییم :


مصرف کدام مواد غذایی برای دوران میانسالی ضروری میباشند ؟

مطالعات انجام شده نشان میدهند که بیشتر سالمندان امریکایی مواد غذایی مناسب سن خود را دریافت نمیکنند .

حتی افراد چاق هم به میزان کافی از مواد معدنی و ویتامین ها و دیگر مواد مغذی استفاده نمیکنند .البته انها غذاهای پرکالری مصرف میکنند ولی این غذاها ارزش غذایی زیادی  ندارند و کمبود های تغذیه ای حدی پیش از هر مورد دیگری خود را نشان میدهد.

در صورتی که شما علائمی همانند خستگی ،ریزش مو ،حساسیت پوستی و یا زخم های بهبود نیافتنی ،ترک خوردگی دور دهان  و رنگ پریدگی زبان دارید ،به فقر مواد معدنی و ویتامین ها مبتلا هستید.
تست های فیزکی میتوانند به خوبی این کمبود ها را نشان دهند .ازمایش خون هم کمبود ویتامین آ و یا د را نشان میدهد.

آیا مصرف دارو بر سلیقه غذایی من موثر است ؟

تعداد زیادی از مواد غذایی که سالمندان و میانسالان مصرف میکنند،بر سلیقه غذایی شما موثرند .به عنوان مثال تعدادی از دارو های درمانی ارتروز باعث معده درد میشوند،تعدادی از انتی بیوتیک ها و نرم کننده های مدفوع و دارو های شیمی درمانی هم بر سلیقه فرد تاثیر میگذارند .

دارو های ضد افسردگی،دارو های مدر،مسکن ها و دارو های درمانی قلب میتوانند اشتها را کاهش دهند  

ایا روش های درمانی بر میزان جذب مواد غذایی موثرند ؟

شیمی درمانی ،پرتودرمانی و دارو درمانی بر جذب مواد غذایی توسط بدن شما تاثیر میکذارند.

من در هنگام غذا خوردن اشتهای چندانی ندارم،ایا این وضعیت برای فردی در سن من نرمال است ؟

از انجایی که این افرادبه نسبت جوانان تحرک کمتری دارند،بدن انها به کالری کمتری نیاز دارد وبه دلیل اختلالات چشایی گرایش کمتری به غذا دارند
ولی کاهش اشتهای شدید و یا کاهش وزن میتوان نشانه ای از افسردگی ویا سایر مشکلات باشد .در ابن صورت با پزشکتان مشورت نمایید.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران