معمولا رژیم های غذایی کم کاری حاوی 800 تا 1500 کالری در روز میباشند ولی تعداد زیادی از مردم ترجیح میدهند یک رژیم غذایی کوتاه مدت را انتخاب کنند که کالری خیلی پایینی دارد .
این رژیم های به صورت تجاری حاوی 800 کالری در روز و یا کمتر میباشند که در ان تمام مواد غذایی مصرفی شما حذف میشود .رژیم گریپ فروت و یا هالیوود نیز بر پایه مصرف مواد غذایی با کالری خیلی پایین است .

رژیم های غذایی با کالری خیلی پایین  تا چه اندازه ای موثر میباشند ؟

در صورتی که شما اضافه وزرن زیادی دارید،یک رژیم غذایی با کالری خیلی پایین باعث مبیشود تا شما 3 تا 5 پوند در هفته کم کنید که معادل با کاهش وزن 44 پوندی در طی 12 هفته  میباشد .
همان طور که میدانید کاهش وزن باعث بهبود وضعیت سلامتی فرد به صورت کلی میشود و امکان ابتلا به دیابت،فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش میدهد .ولی این رژیم ها در مقایسه با رژیم های متعادل در طی زمانی طولانی بی تاثیر هستند و فرد پس از انکه به وزن دلخواه رسید،باید سبک زندگی خود را تغییر دهد و به سراغ مواد غذایی سالم و تمارین ورزشی برود .

ایا رژیم های غذایی با کالری خیلی پایین غذایی برای سلامتی فرد خطرناک هستند ؟

این نوع از رژیم های برای هر فردی کاربردی نیستند و پیش از انکه انها  را انتخاب کنید،حتما با پزشکتان مشورت نمایید .
در صورتی  که شما اضافه وزن خیلی زیادی دارید،این رژیم های برای شما  متناسب هستند ولی اگر اضافه وزن شما خیلی زیادی نیست بهتر است روش دیگری را انتخاب کنید .
رژیم هایی که کالری خیلی پایینی دارند،برای افرادی مناسب هستند که علاوه بر اضافه وزن خیلی بالا،به بیماری هایی دیگری مبتلا هستند و به نظارت پزشک نیاز دارند .
همچنین کودکان و نوجوانان،زنان باردار و شیرده هم نباید از این رژیم های استفاده کنند با توجه به نیاز افراد بالای 50 سال به مصرف دارو برای درمان بیماری های موجود و امکان بروز عوارض جانبی ؛این رژیم ها برای انها خطرناک است.

پیامدهای رژیم های غذایی با کالری خیلی پایین

افراد ی که به مدت 4 تا 16 هفته از رژیم های غذایی با کالری خیلی پایین مصرف میکنند ،علائمی همانند خستگی ،یبوست،تهوع و اسهال دارند .البته این علائم در طی چندین هفته از بین میروند و در موارد خیلی نادر باعث میشود تا فرد رژیم خود را رها کند .

سنگ کیسه صفرا هم یکی دیگر از این پیامد هاست و بیشتر در طی رژیم های خیلی سریع بروز میکند .اابته هنوز مشخص نیست که خود این رژیم ها باعث بروز سنگ کیسه صفرا میشوند یا اینکه مقدار وزن از دست رفته مقصر است .
یک رژیم غذایی سالم و متناسب باید حاوی میزان کافی از تمام مواد مغذی باشد و نمیتوان در یک رژیم غذایی با کالری خیلی پایین چنین روشی را دنبال کرد و سالم بود .همچنین مصرف روزانه 800 کالری باعث میشود تا شما انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه خود نداشته باشید،به خصوص اگر هر روز مواد غذایی یکسانی را مصرف میکند .


میتوانید در خصوص یک رژیم غذایی متناسب با پزشکتان مشورت نمایید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران