آیا میخواهید وزن کم کنید و میزان قند خون خود را کنترل کنید ؟میتوایند برنامه های مختلفی را بدین منظور انتخاب کنید .هر چه بیشتر وزن کم کنید،وضعیت تان بهتر خواهد شد .
ولی باز هم تعدادی از گزینه ها  بهتر و متناسب تر از بقیه هستند .در این پست به انواع رژیم های غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم اشاره میکنیم

1. رژیم غذایی کاهش دهنده فشار خون

این فشار خون به دلیل توانایی تنظیم فشار خون  معروف شده است و به همین دلیل برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم گزینه مناسبی است .
این رژیم مبتنی بر سبزیجات است و حاوی مقدار بالایی میوه،اجیل،لبنیات کم چرب،ماهی،غلات کامل،چربی های سالم و گوشت بدون چربی است و  برای حفظ سلامتی کل خانواده ضروری است و میتواند وزن شما را به خوبی کاهش دهد .

حدود دو سوم از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم فشار خون دارند و به همین دلیل این رژیم به انها توصیه میشود .

2. رژیم غذایی مدیترانه ای

این رژیم حاوی میزان زیادی از غذا های فصلی و تازه،روغن زیتون و میزان کمی از شراب میباشد .
 رژیم غذایی مدیترانه ای در کنترل قند خون موثر است و امکان ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد و مطالعات نشان میدهند که بیماران به خوبی میتوانند از این رژیم پیروی کنند.
حدود نیمی از مواد تشکیل دهنده این رژیم کربوهیدرات ها هستند و با وجود انکه کربوهیدرات های سالم هستند،ولی باید در طی روز به میزان کافی مصرف گردند .

3- رژیم غذایی VB6مارک بیتمن

VB6 به معنای سبزیخواری تا قبل از ساعت شش است .این رژیم  حاوی میزان زیادی از غذاهای گیاهی است ،بنابراین فرد با پیروی از ان فیبر بیشتر و چربی های اشباع شده و ترانس کمتری مصرف میکند .این رژیم از قوانین ساده سالم زیستی تبعیت میکند .

همچنین این رژیم به فرد اموزش میدهد تا منبع غذا های مصرفی خود را به خوبی بشناسد و همین باعث میشود تا فرد با اگاهی بیشتر انتخاب های بهتری انجام دهد .

4- رژیم غذایی حجمی

در این رژیم فرد میزان زیادی از غذاهای سرشار از اب مصرف میکند مانند میوه،سبزیجات و سوپ های ابگوشت محور.همچنین در این رژیم غلات کامل بکار برده میشوند که سرشار از فیبر میباشند و سطح قند خون شما را ثابت نگاه میدارند .
این رژیم ارزش غذایی خیلی خوبی دارد و انرژی لازم برای فرد را در طی روز به خوبی تامین میکند.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران